خبرگزاری کار ایران

در دیدار ‌آیت‌الله اراکی با نبیه بری مطرح شد:

بررسی موضوع وحدت اسلامی و توافق هسته‌ای

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با نبیه بری رئیس مجلس لبنان دیدار و پیرامون تازه‌ترین رویدادهای منطقه و جهان گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا، دو طرف در این دیدار همچنین درباره مسایل کشورهای اسلامی و توافق هسته‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 5+1 نیز بحث و گفت‌وگو کرده و با بررسی راه‌های تقویت وحدت اسلامی، بر حمایت از فلسطین به عنوان موضوع محوری امت اسلامی تاکید کردند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب در این دیدار شرح مختصری از برنامه‌های مجمع جهانی تقریب ارائه و دستاوردهای اولین اجلاس عمومی اتحادیه علمای مقاومت که روزهای سه شنبه و چهارشنبه در بیروت برگزار شد را به اطلاع نبیه بری رساند.

آیت‌الله اراکی پس از این دیدار گفت: در ملاقات با نبیه بری موضوعات مختلفی مورد بحث قرار گرفت که مهمترین آنها درباره لزوم پیگیری مساله وحدت اسلامی بود به گونه‌ای که منجر به برقراری وحدت بین مسلمانان شود. و همچنین اهتمام به توحید کلمه حول مساله فلسطین که موضوع محوری و اصلی جهان اسلام است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: آقای بری نیز به اهتمام بالغ امام موسی صدر به مساله فلسطین و وحدت بین مسلمین اشاره کرد و درباره حکم صادر شده اخیر در کشور ایتالیا مبنی بر اینکه امام موسی صدر خاک لیبی را ترک نکرده است اشاره و درباره تلاش بسیاری که در زمینه حل این مساله انجام گرفته توضیحاتی ارایه کرد.

علمای اسلام متفق‌القولند که زوال اسرائیل حتمی است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین در دیدار با شیخ محمد یزبک رئیس هیئت شرعی حزب الله در بیروت گفت: علمای شرکت کننده در اجلاس اتحادیه جهانی علمای مقاومت متفق القول بودند که زوال اسرائیل و آزادی سرزمین فلسطین یک مسئله حتمی اسلامی و قرآنی است.

اراکی گفت: اجلاس اتحادیه علمای مقاومت که در بیروت با موفقیت برگزار شد، توانست تعداد کثیری از علمای اسلام را پیرامون فلسطین و نجات آن و تلاش برای از بین بردن غده سرطانی اسرائیل دور هم جمع کند.

کد خبر : ۲۹۴۱۳۹