خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی در دیدار اعضای شورای شهر آبادان:

آبادان، آبادانی خویش را فدای کشور کرد

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر به حق بودن خواسته‌های مردم این خطه گفت: مردم آبادان و خرمشهر وفاداری خود به نظام، کشور و انقلاب را ثابت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پیش از ظهر دیروز در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر آبادان، به سوابق آشنایی خویش از این شهر و مردم خوب آن اشاره کرد و گفت: اوج مظلومیت آبادان در جنگ 8 ساله، به ویژه در مقطع آغازین است که آبادی خویش را فدای کشور کرده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پالایشگاه نفت را محور توسعه آبادان توصیف کرد و گفت: برخورداری پالایشگاه و آبادان باید متقابل باشد.

وی به منطقه آزاد اروند و تأثیرات آن برای رونق ایران، استان خوزستان، آبادان و خرمشهر اشاره کرد و با یادآوری طرح‌های دوران سازندگی برای آن منطقه، گفت: هم قبل از انقلاب، هم در جنگ و هم در زمان ریاست جمهوری نسبت به نیازها و زیرساخت‌های شهر آبادان آشنایی داشتم، به همین خاطر در دوران سازندگی چند طرح ویژه مانند شرکت ژیان، حل معضل فاضلاب و طرح آبیاری نخلستان را شروع کردیم که اگر ادامه می‌یافت، بخشی از نیازهای واقعی مردم برآورده می‌شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طرح پرورش میگو را یکی از برنامه‌های دولت سازندگی در اروندکنار و چوئبده دانست و گفت: اگر آن طرح با 5 هزار هکتار ظرفیت توسعه جدی گرفته می‌شد، امروز شاهد بیکاری جوانان آبادانی نبودیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام لایروبی اروند و بهمن‌شیر را ضروری توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد که مسؤولان به آبادان، خرمشهر، چوئبده و اروندکنار توجه کنند.

در آغاز این دیدار حمید حنظل عیدانی، رئیس شورا گزارشی از اوضاع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و نیازها ارائه کرد و شجاع زویدات، عضو شورا و حافظ قرآن، از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و سطح آن گزارشی داد و گفت: در سفر به مصر، عثمان طه که مشهورترین خطاط قرآن است، تأکید می‌کرد که اندیشه‌ها و گفتارهای هاشمی رفسنجانی همان اسلام واقعی است.

کد خبر : ۲۹۳۸۹۳