خبرگزاری کار ایران

شباهت‌ها و تفاوت‌های بنیاد امید و بنیاد باران از زبان عارف

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه بنیاد متبوعش مکمل بنیاد باران است در عین حال تاکید کرد تفاوت این دو بنیاد در تاثیر گذاری دو نسل متفاوت در آنهاست.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در آیین افتتاح دفتر بنیاد امید ایرانیان در زنجان به طرح دو سوال کلیدی در ارتباط با  بنیاد امید ایرانیان و بنیاد باران که در سطح افکار عمومی مطرح است پرداخت و گفت:  سئولات مختلفی در سطح افکار عمومی در ارتباط با انگیزه تاسیس بنیاد امید ایرانیان و تفاوت آن با بنیاد باران مطرح است و باید به این سوالات پاسخ داد.

وی در ادامه به روند تاسیس بنیاد باران اشاره کرد و گفت: در اواخر سال 83 که دولت دوم اصلاحات رو به پایان بود بحثهایی مفصلی شکل گرفت که تجربه ارزنده کسب شده در دولت اصلاحات چگونه  در اختیار مدیران آینده قرار بگیرد به همین دلیل بعد از بحثهای طولانی تصمیم گرفته شد بنیاد باران برای احصاء تجربیات دولت اصلاحات تاسیس شود که در نهایت این بنیاد در تابستان 84 مجوز فعایت گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: در بنیاد باران خود را به مدیران میانی و ارشد دولت اصلاحات محدود کردیم و از جوانان غافل ماندیم به همین دلیل در سال 86 بعد از بحثهایی طولانی با همفکران خود و جوانان تصمیم گرفتیم بنیاد امید را با محوریت جوانان و زنان تاسیس کنیم  چون بر این باوربودیم که شرایط کشور به گونه ای است که  امکان شکل گیری تشکلهای فراگیر سیاسی وجود ندارد.

وی افزود:در اساسنامه و مرامنامه  بنیاد امید آگاهانه تاکید شد تا 10 سال فعالیت سیاسی بصورت حزبی انجام ندهیم البته نظر شخص خودم این است که بعد از 10 سال هم کماکان به صورت اتاق فکری برای مدیران اجرایی باشیم.

عارف تاکید کرد: بنیاد امید ایرانیان مکمل بنیاد باران است و از تجربیات مثبت بنیاد باران استفاده می کند و برخی نقصان های آن را جبران کرده و خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه مبنای فعالیت‌های ما سیاست مبتنی بر اخلاق است ،خاطرنشان کرد: بنیاد امید ایرانیان اگرچه فعالیت سیاسی بصورت حزبی انجام نمی دهد اما در تعیین راهبردها فعالیت دارد به همین دلیل راهبردهای انتخابات مجلس آینده از سوی بنیاد امید ایرانیان تعیین می شود.

کد خبر : ۲۹۳۷۷۶