خبرگزاری کار ایران

در دیدار با سفیر ایران صورت گرفت؛

بررسی راه‌های تقویت همکاری قضایی بین ایران و الجزایر

رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر با «الطیب لوح» وزیر دادگستری الجزایر دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات که با حضور برخی از مدیران وزارت مذکور صورت گرفت، وزیر دادگستری الجزایر با اشاره به اینکه روابط دو کشور، روابطی راهبردی و مبتنی بر اصول و پایه‌های مستحکم است، دیدارهای متقابل رؤسای جمهور دو کشور طی سال‌های گذشته و تبادل هیئت‌ها در سطوح عالی را نشان از گرمی روابط و اراده جدی طرفین در تقویت همکاری‌ها دانست.

وی با اشاره به ضرورت مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان یافته، گسترش این پدیده را برای جهان خسارت بار خواند و بر لزوم همکاری و رایزنی در این خصوص تاکید کرد.

وزیر الجزایری توافق هسته‌ای اخیر بین ایران و 1+5 را گام مهمی در ایفای نقش موثر ایران در صحنه بین‌المللی در مرحله پیش رو ارزیابی کرد.

الطیب لوح همچنین آمادگی خود را برای تقویت مراودات و تبادل هیئت‌ها در زمینه قضایی و امضای سند جدید همکاری قضایی اعلام کرد.

سفیر کشورمان نیز با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت روابط دوجانبه ایران و الجزایر در بخش‌های مختلف، ضمن استقبال از امضای سند جدید همکاری فیمابین، خواستار فعال شدن اجرای موافقتنامه معاضدت قضایی و تبادل و استرداد مجرمین و همکاری‌های جزایی که در گذشته بین دو کشور منعقد شده است، شد.

کد خبر : ۲۹۳۷۶۰