خبرگزاری کار ایران

فتاحی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

آقایان برای شورای نگهبان هم نسخه می‌پیچند

یک نماینده مجلس نهم تصریح کرد: اینکه برخی افراد بخواهند برای شورای نگهبان نسخه بپیچند که این شورا اصلاح‌طلبان را رد صلاحیت کند٬ به دور از انصاف و عدالت است.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ درباره برخی اظهارنظرها در خصوص لزوم رد صلاحیت اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور در حال حاضر مهیای برگزاری انتخاباتی مقتدرانه می‌شود و در چنین شرایطی٬ اینکه برخی افراد بخواهند برای شورای نگهبان نسخه بپیچند که این شورا اصلاح‌طلبان را رد صلاحیت کند٬ به دور از انصاف و عدالت است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شورای نگهبان دارای سخنگو و برنامه جامع برای امر انتخابات است و اینکه عده‌ای از همین حالا برای رقبای خود خط و نشان بکشند به نوعی دخالت در وظایف شورای نگهبان محسوب می‌شود.

وی با تاکید براینکه شورای نگهبان به عنوان شورایی مستقل به وظایف قانونی خود واقف است٬ تصریح کرد: وظیفه قانونی و اخلاقی این شورا است که به چنین مداخله‌گری‌هایی واکنش نشان دهد.

فتاحی در ادامه با بیان اینکه آقایان برای شورای نگهبان هم نسخه می‌پیچند، یادآور شد: مطمئنا شورای نگهبان افرادی را رد صلاحیت خواهد کرد که شرایط رد صلاحیت را داشته باشند و اگر بخواهند اصلاح طلبان را رد صلاحیت کنند٬ انتخابات مجلس دهم تهی خواهد بود و فکر نمی‌کنم این مجلس بتواند جوابگوی تعامل مناسب با دولت‌های یازدهم و دوازدهم باشد.

وی با تاکید براینکه مجلس دهم٬ مجلسی خواهد بود که دو سال از عمر خود را با دولت یازدهم و دو سال دیگر را با دولت پس از آن سپری خواهد کرد٬ تصریح کرد: به همه آنهایی که بخواهند در رابطه با انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی جوسازی کنند٬ باید بگوییم هیچکس نباید این بی‌احترامی را به شورای محترم نگهبان بکند که بخواهد مواضع شخصی خود را از زبان این شورا بیان کند٬ زیرا این بدترین بی‌احترامی به شان و منزلت شورای نگهبان است٬ چراکه شورای نگهبان٬ به عنوان شورایی مستقل در امر تایید یا رد صلاحیت‌ها آنها با هیچکس شوخی ندارد و از هیچکس نیز خجالت نمی‌کشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا شورای نگهبان هر آن کسی را که احساس کند به درد ایفای وظایف نمایندگی نمی‌خورد را رد صلاحیت خواهد کرد و این شورا قطعا افرادی را که وجودشان با منافع ملی ومصالح کشور در تضاد باشد٬ رد صلاحیت خواهد کرد.

کد خبر : ۲۹۲۸۹۷