خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در بیروت در دیدار با میشل عون:

توافق هسته‌ای فرصت همکاری‌های منطقه‌ای را فراهم کرده است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، با رهبر جریان آزاد ملی لبنان دیدار و در خصوص تحولات منطقه و لبنان گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، میشل عون در این ملاقات ضمن تبریک توافق هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 در راستای تأمین حقوق هسته‌ای ایران و با بیان اینکه کشورهای منطقه با بحران‌های سختی مواجه هستند، اظهار داشت: توافق جمهوری اسلامی ایران با مجموعه کشورهای 1+5 می‌تواند تاثیر مثبتی بر حل مشکلات کشورهای منطقه داشته باشد.

رهبر جریان آزاد ملی لبنان همچنین با اشاره به اینکه رفع تحریم اقتصادی جمهوری اسلامی ایران فرصت جدیدی را برای تقویت همکاری کشورهای منطقه و جهان با جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده است، بر ضرورت بهره برداری شرکت‌ها و سرمایه گذاران لبنانی از شرایط جدید تاکید کرد.

در این دیدار محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، نیز ضمن تشریح ابعاد توافق هسته‌ای کشورمان با کشورهای 1+5 این توافق را دستاورد همه کشورهای منطقه دانست و گفت: شرایط جدید، فرصت خوبی را پیش‌روی همه کشورهای منطقه برای تقویت همکاری‌های همه‌جانبه در جهت ایجاد منطقه‌ای امن و با ثبات و تأمین رفاه و آسایش مردم فراهم ساخته است که باید از آن استفاده کرد.

سفیر کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در قضیه فلسطین به عنوان مساله اول جهان اسلام و ملتهای منطقه، ظهور گروه‌های تکفیری و فجایع انسانی آنها را تکمیل کننده اهداف رژیم صهیونستی در منطقه برشمرد.

فتحعلی همچنین با تاکید بر دیدگاه ثابت و اصولی جمهوری اسلامی ایران درخصوص ضرورت حفظ و تقویت امنیت و ثبات در منطقه و جایگاه ویژه لبنان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو طرف باید با استفاده از شرایط جدید در راستای ارتقا همکاری‌های همه جانبه تلاش نمایند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های دو کشور در عرصه اقتصادی، گسترش مناسبات اقتصادی را مورد تأکید قرار داد.

کد خبر : ۲۹۲۵۴۱