خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در بیروت:

ایران همواره در کنار جبهه مقاومت قرار دارد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با نمایندگان شاخه‌های جوانان احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی لبنان در خصوص ابعاد توافق هسته‌ای اخیر و تحولات منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمد فتحعلی در این دیدار با تاکید بر اینکه توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای بزرگ، نتیجه ایستادگی ملت ایران بر مبانی و آموزه‌های اصیل اسلام ناب و هدایت‌های حکیمانه ولایت فقیه شجاع و آگاه و مدیریت رییس‌جمهوری و مهارت دیپلماتیک هیات مذاکره‌کننده بوده است، اظهار کرد: موفقیت جمهوری اسلامی ایران در تثبیت حق غنی‌سازی و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای دستاوردی بزرگ برای جهان اسلام و مایه افتخار همه ملت‌های منطقه است.

وی در بخشی دیگر از سخنانش در پاسخ به تأثیر احتمالی این توافق بر رویکردهای جمهوری اسلامی ایران در قضایای منطقه به ویژه مسأله فلسطین گفت: به فرموده امام خمینی و مقام معظم رهبری، قضیه فلسطین قضیه مرکزی و اساسی جهان اسلام است و از این رو موضوع و حمایت از جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی از مولفه های اساسی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌رود و جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار جبهه مقاومت قرار دارد.

سفیر کشورمان همچنین با بیان اینکه تحرکات گروه‌های تکفیری باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع منطقه شده است بر لزوم توجه ملت‌های مسلمان به ویژه نخبگان و گروه‌های سیاسی نسبت به تهدیدهای واقعی جهان اسلام و روندهای نگران کننده در منطقه تأکید کرد.

وی همچنین، با اشاره به جایگاه مهم لبنان در منطقه و جهان اسلام بر لزوم هوشیاری همه گروه‌های سیاسی این کشور نسبت به تحولات منطقه تاکید و ابراز امیدواری کرد لبنان در سایه اتحاد همه گروه‌های سیاسی حول منافع ملی چون گذشته نقش مثبت در تحولات منطقه ایفا کند.

در این دیدار نمایندگان احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی لبنان با تبریک توافق هسته‌ای به دولت و ملت ایران، دیدگاه‌ها و پرسش‌های خود را پیرامون این توافق و پیامدهای آن بر مسائل منطقه مطرح کردند.

کد خبر : ۲۹۲۴۶۶