خبرگزاری کار ایران

ناظم‌زاده به ایلنا خبر داد؛

برگزاری دهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی

رییس کمیته مرکزی اطلاع رسانی و تبلیغات سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی برخی جزییات دهمین کنگره سراسری حزب را اعلام کرد.

علی ناظم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ با بیان اینکه دهمین کنگره سراسری سازمان عدالت و آزادی در نوزدهمین سالگرد تاسیس این حزب برگزار خواهد شد افزود: این کنگره در روزهای پنجشنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ مرداد ماه در اصفهان با حضور نمایندگان حزب از مناطق، حوزه ها و ارکان مرکزی حزب برگزار می شود.

عضو شورای مرکزی سازمان عدالت و آزادی خاطر نشان ساخت: از فروردین ماه سال جاری هیات اجرایی سازمان مراحل برگزاری این کنگره را آغاز و پیگیری کرده است و منتظر طی شدن مراحل اداری پایانی از سوی وزارت کشور هستیم.

وی گفت: شعار محوری کنگره دهم بر اساس ترکیبی از رویکردهای اساسی سازمان و فضای سیاسی کشور تنظیم شده و عبارت است “صلح و اصلاحات؛ با نوسازی خانه ملت“.

ناظم زاده افزود: تا کنون برای این کنگره چهار دستور از سوی شورای مرکزی تعیین شده که عبارتند از: (یک) اصلاح اساسنامه سازمان (دو) تصویب سیاست های انتخاباتی سازمان (سه) گزارش اجرایی و مالی دبیرکل (چهار) تصویب بیانیه پایانی.

این عضو شورای مرکزی سازمان ادامه داد: از پاییز سال گذشته کمیته مرکزی تشکیلات حزب کار اصلاح اساسنامه سازمان را در دستور قرار داد و پس از نه ماه بررسی در ارکان مختلف سازمان، متن پیش نویس برای تصویب در کنگره آماده شده است. وی درباره دلیل “اصلاح اساسنامه” گفت: با توجه به اینکه اساسنامه فعلی در فضای سیاسی و تشکیلاتی دهه هفتاد تنظیم شده است و امروز با گسترش حوزه جغرافیایی و ارکان حزب مواجه هستیم، لذا ضرورت داشت تا بازبینی اساسی در اساسنامه سازمان صورت پذیرد. ایشان همچنین در خصوص “سیاست های انتخاباتی سازمان” خاطرنشان ساخت: کمیسیون سیاسی و انتخابات دفتر سیاسی سازمان نیز از زمستان گذشته کار تدوین این برنامه را دنبال کرد که در نهایت این سند در سه سرفصل “اهداف، راهبردها و ماموریت های انتخاباتی حزب” برای تصویب به کنگره ارجاع شده است.

ناظم زاده همچنین به دعوت مهمانان ویژه از احزاب و فعالان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: در حاشیه این کنگره نشست مشترک شورای مرکزی و دفتر سیاسی با روسای مناطق و حوزه ها درباره “سیاست گذاری و نحوه کنش های انتخاباتی” را خواهیم داشت و نسبت به همکاری با احزاب همسو تبادل نظر خواهیم کرد.

کد خبر : ۲۹۲۰۶۴