خبرگزاری کار ایران

غریبانی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

نحوه عضویت احزاب جدید در شورای هماهنگی/ کرمانشاه میزبان اولین کنگره استانی اصلاح‌طلبان

دبیر مجمع اسلامی مهندسین کشور از ‌برنامه‌های گسترده شورای هماهنگی اصلاحات برای انتخابات مجلس آینده خبر داد.

علی محمد غریبانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ با تقدیر از زحمات روسای سابق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ابراز امیدواری کرد: برنامه‌های انسجام بخش شورای هماهنگی همچنان با همدلی اعضای این جبهه پیگیری شود.

دبیر مجمع اسلامی مهندسین کشور که از هفته آینده جانشین فرج‌ کمیجانی دبیر مجمع اسلامی فرهنگیان خواهد شد٬ افزود: در ماه‌های گذشته تلاش‌هایی برای سازماندهی کمیته استان‌ها و کمیته انتخابات و .... انجام شد و این روند در آینده هم ادامه خواهد داشت و سعی خواهیم کرد به این برنامه‌ها شتاب و رونق بیشتری بدهیم.

غریبانی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبی با همراهی همه دوستان اصلاح‌طلب به نتیجه بهتری منتهی می‌شود٬ افزود: سعی خواهیم کرد در زمان حضور در ریاست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بی‌طرفی نسبت به گروه‌های اصلاح‌طلب این امانت را به بهترین شکل ممکن حفظ کنیم.

دبیر مجمع اسلامی مهندسین کشور  با اشاره به اینکه برنامه‌های بعدی شورای هماهنگی توسط سخنگوی شورا و سخنگوهای تعیین شده در استان‌ها اعلام خواهد شد٬ ابراز امیدواری کرد که با نزدیک شدن به انتخابات برنامه‌ها با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان در سطح منطقه‌ای، استانی و شهرستانی٬ کنگره‌هایی را برگزار خواهد کرد٬ گفت: به زودی اولین کنگره از این کنگره‌ها به زودی در کرمانشاه برگزار خواهد شد و به ترتیب اولویت و استقبال استان‌ها در استان‌های دیگر نیز کنگره‌های مشابهی برگزار خواهد شد.

غریبانی با اشاره به اینکه همزمان با برگزاری کنگره برنامه‌های مشابهی در شهرستان‌ها برگزار می‌شود و اعضای شورای هماهنگی با تمام توان در این جلسات شرکت خواهند کرد٬ گفت: شورای هماهنگی در همه استان‌ها شورای خود را تشکیل داده است. هفته گذشته پیشنهاد شد در استان‌های دیگر نیز اگر پیشنهادی برای برگزای کنگره مطرح شود٬ از آن استقبال کنیم.

رئیس آتی دوره‌ای شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان گفت: یکی از تصمیم‌های دیگر شورای هماهنگی انتخاب لوگو برای این مجموعه بود که در بیانیه‌ها و سربرگ‌های شورای هماهنگی استفاده شود و در این زمینه نیز تا امروز چند طرح به شورای هماهنگی ارائه شده است که در استان‌ها نیز نام استان در کنار این لوگو مورد استفاده قرار خواهد گرفت که به زودی در این مورد تصمیم‌گیری خواهد شد و دوستان اصلاح‌طلبی که در این زمینه پیشنهادی داشته باشند با استقبال شورای هماهنگی مواجه خواهد شد.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه برخی تلاش دارند با ساخت شایعه بین اصلاح‌طلبان ایجاد اختلاف کنند٬ گفت: شایعه تشکیل نهاد عالی اصلاح‌طلبان  با حضور آقایان مرعشی و کمالی و حق شناس و هادی خامنه‌ای و خانم آذر منصوری یکی از این شایعات بود که تکدیب شد و متاسفانه بعضی از این شایعات باعث تردید مردم نسبت به فعالیت‌های شورای هماهنگی خواهد شد.

غریبانی تاکید کرد یقین دارم که اگر برنامه‌ها پیش برود همه متوجه خواهند شد شورای هماهنگی قوت لازم را برای ایجاد هماهنگی بین گروه‌های اصلاح‌طلب دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اضافه شدن احزابی مثل اعتماد ملی، اتحاد ملت ایران و ندا به مجموعه شورای هماهنگی گفت: کمیته انتخابات مصوبه‌ای دارد که از ظرفیت افراد و احزاب خارج از شورای هماهنگی برای پیشبرد بهتر امور استفاده شود و گروه‌ها با مصوبه کمیته انتخابات به این مجموعه اضافه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس مرامنامه شورای هماهنگی گروه‌هایی که قصد عضویت داشته باشند باید مراحلی را طی کنند و رفتار اصلاح‌طلبانه داشته باشند٬ گفت: شورای هماهنگی از هر گروه اصلاح‌طلبی استقبال می‌کند و معتقدیم باید راه را برای فعالیت گروه‌های اصلاح‌طلب باز کرد٬ اما عضویت این گروه‌ها در شورای هماهنگی با رای اعضا امکان‌پذیر خواهد بود و عضویت آنان در کمیته انتخابات می‌تواند مقدمه‌ای برای عضویت این گروه‌ها در شورای هماهنگی باشد.

غریبانی با اشاره به اینکه برای حفظ امنیت جلسات سخنرانی و برنامه‌های اصلاح‌طلبان در تهران و شهرستان‌ها برنامه ریزی زیادی صورت گرفته٬ گفت: در جلسه با رئیس دولت اصلاحات نیز به این نکته اشاره شد و رئیس دولت اصلاحات درخواست کرد  به این وضعیت پایان داده شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب امنیت کشور را مهمترین مسئله برای دولت معرفی کرد و گفت: فردی مثل آقای مطهری یک نماینده مجلس است و بر اساس قانون اجازه اظهار نظر درباره همه مسائل را دارد و چنین برخوردهایی با ایشان درست نیست و چنین هجمه‌هایی برای کشور خطرناک است٬ چرا که از نظر بین‌المللی به جایگاه ایران در بین کشورهای دیگر آسیب می‌زند.

غریبانی درباره نحوه فعالیت اصلاح‌طلبان در انتخابات خبرگان نیز تاکید کرد: اصلاح‌طلبان در انتخابات خبرنگان نیز حضور فعال و تاثیرگذار خواهند داشت٬ اما طبیعی است که این مسئولیت به گروه‌های مربوط مثل مجمع روحانیون واگذار شده است٬ اما اصلاح‌طلبان در این قضیه همچنان فعال هستند.

کد خبر : ۲۹۱۹۸۷