خبرگزاری کار ایران

قادرمرزی در گفت‌وگو با ایلنا:

نمایندگان انتقاد خاصی به گزارش هسته‌ای نداشتند/ مجلس از کلیات توافق حمایت می‌کند

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: گروه‌هایی که تا همین چندروز پیش به‌شدت مخالف مذاکرات بودند، امروز اقدام خاصی نشان‌دهنده مخالفتشان بروز ندادند.

حامد قادرمرزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ با اشاره به توضیحات وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در صحن علنی مجلس، گفت: امروز آقایان ظریف و صالحی با حضور در مجلس، توضیحات خود را درباره توافق ایران و کشورهای 1+5 ارائه کردند.

وی افزود: توضیحات ارائه شده که امروز در جلسه رسمی مجلس که البته به صورت علنی برگزار شد، بخشی به همان کلیاتی مربوط بود که پیش از این نیز ازطریق رسانه‌ها مطرح شده‌ بود و در ادامه جلسه نیز جزئیات جدیدی که تا پیش از این رسانه‌ای نشده‌ بود، مطرح شد و در پایان نیز به برخی از سوالات عمومی نمایندگان پاسخ داده شد.

نماینده مردم قروه در مجلس ادامه داد: فضای مجلس، به‌طور کلی مثبت بود و مخالفت و انتقاد قابل‌توجهی از سوی نمایندگان به‌چشم نیامد. به‌ نظر می‌رسد عموم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از نتیجه توافق هسته‌ای رضایت دارند.

وی با اشاره به سکوت منتقدان و دلواپسان هسته‌ای در جلسه امروز خاطرنشان کرد:‌ فضای مجلس به‌گونه‌ای بود که حتی افراد و گروه‌هایی که تا همین چند روز پیش نیز به‌شدت مخالف هرگونه مذاکره‌ای بودند، امروز به‌نظر٬ مخالفت خاصی با توافق نداشتند یا حداقل اقدام خاصی که نشان‌دهنده مخالفتشان باشد، بروز ندادند.

وی ضمن تاکید بر اینکه مجلس در مراحل بعدی نیز با نرمش نسبت به توافق هسته‌ای رفتار خواهد کرد، تصریح کرد: به‌هرحال ممکن است عده‌ای در ادامه راه٬ انتقادها و اظهارنظرهایی را مطرح کنند٬ اما قطعاً موفق به سنگ‌اندازی در مسیر اجرای توافق نهایی نخواهدشد.

قادرمرزی در پایان خاطرنشان کرد: به‌هر تفسیر٬ مجلس مشکلی در مسیر اجرای تعهدات کشورمان در قبال توافق هسته‌ای بنابر آنچه در برجام ذکر شده، ایجاد نخواهد کرد و آنچنان که پیداست مجلس از کلیات این توافقنامه حمایت کامل خواهد کرد.

کد خبر : ۲۹۱۸۴۰