خبرگزاری کار ایران

در راستای حمایت از توافق هسته‌ای؛

موگرینی به زودی به تهران می‌آید

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سفر خود به ایران در راستای حمایت از توافق هسته‌ای این کشور و گروه ۱+۵ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری کویت، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که به زودی برای حمایت از توافق جامع هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به تهران سفر می‌کند.

موگرینی در کنفرانسی خبری گفت: «با وزرای خارجه نتایج توافق ایران را در میان گذاشتیم. توافقی را که هفته گذشته در وین به دست آوردیم، تایید می‌کنیم و شورای امنیت سازمان‌ملل نیز به همین ترتیب بر آن صحه می‌گذارد.»

وی تاکید کرد: «این توافقی است که عدم دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای را تضمین و از طرفی امنیت کشورهای منطقه را تامین می‌کند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «با وزرای خارجه اروپایی همچنین درباره بسته کمکی ۱۰۰ میلیون یورویی برای حمایت از لیبی و کمک به مقام‌های این کشور رایزنی کردیم اما قبل از آن‌که این اقدام را اجرایی کنیم، باید دولتی با ملتی واحد داشته باشیم.»

وی با بیان اینکه وزرای اتحادیه اروپا روند تامین ثبات در خاورمیانه را بررسی کردند، افزود تحریم‌هایی علیه کشورهایی که روند ایجاد صلح در لیبی را برهم می‌زنند، در نظر گرفته شده است.

موگرینی گفت: «باید انگیزه خود را بالا نگه داریم و تلاش کنیم شرایط برای برگزاری مذاکرات را فراهم کنیم.»

وی همچنین از سفر خود به مراکش خبر داد و گفت: «دو کشور تونس و مراکش نقشی اساسی در بحران لیبی بازی می‌کنند به ویژه، مراکش که در ماه‌های اخیر میزبان مذاکرات بوده است.»

کد خبر : ۲۹۱۶۷۰