خبرگزاری کار ایران

/پایان حصر ایران؛ آغاز فصل امید/

پورمختار: تحقق خواست‌های ایران در وین دستاورد بزرگ مذاکرات است

رییس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی به رسمیت شناخته شدن حق هسته‌ای مردم ایران را یک برد و پیروزی بزرگ خواند.

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با تاکید بر لزوم دقت و هوشیاری در ادامه فرآیند به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای، تصریح کرد: به‌طور مسلم در بیانیه وین اهداف و خواست‌های جمهوری اسلامی محقق شده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه در برخی موارد تحقق خواست‌های جمهوری اسلامی به‌صورت حداقلی بوده٬ اما همین‌که حق هسته‌ای مردم ایران توسط 1+5 به‌رسمیت شناخته شده و به یاری حق٬ در کمیسیون امنیت سازمان ملل نیز مورد پذیرش قرار خواهد گرفت، دستاورد بزرگی است.

وی با تأکید بر اینکه به‌رسمیت شناخته شدن حق هسته‌ای ایران، یک برد و پیروزی بزرگ محسوب می‌شود، یادآور شد: امیدوارم در عرصه اجرای توافق، مذاکره‌کنندگان کشورمان، روش و منطق خود را ادامه دهند و بر راه حقی که آغاز کرده‌اند، پایدار بمانند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: امیدواریم دولت با استفاده از رهنمود‌های خردمندانه رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی مردم و نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی مسیر موفقیت خود در مذاکرات را در مرحله اجرا نیز با گام‌های استوار ادامه دهند.

پورمختار در پایان ابراز امیدواری کرد تا با ادامه تلاش‌های انجام شده، به‌زودی شاهد لغو همه تحریم‌ها و گسترش و توسعه فناوری هسته‌ای در کشور باشیم.

کد خبر : ۲۹۱۵۱۸