خبرگزاری کار ایران

مصری با اشاره به حضور ظریف در مجلس؛

جلسه علنی فردا٬ صرفا برای گزارش مذاکرات هسته‌ای به مجلس است

سخنگوی هیأت رئیسه‌مجلس با ذکر نگاه غیرسیاسی مجلس به مذاکرات، از حضور وزیر خارجه، رئیس سازمان انرژی اتمی و تیم مذاکره در جلسه سه‌شنبه مجلس خبر داد.

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا گفت: بنا بر برنامه کاری مجلس، آقایان ظریف و صالحی و برخی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با حضور در صحن علنی مجلس، گزارشی مبسوط و کامل از روند مذاکرات هسته‌ای در ۲۳ ماهه اخیر  ارائه خواهند کرد.

وی افزود: در این جلسه صرفاً گزارش مذاکرات هسته‌ای در صحن علنی مجلس تحویل می‌گردد و رسیدگی و بررسی جزئیات این گزارش در کمیسیون‌های تخصصی در مراحل بعدی انجام خواهد گرفت.

نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر زمان‌بر بودن روند رسیدگی به گزارش مذاکرات هسته‌ای در مجلس تصریح کرد: جداول مقایسه‌ای امتیاز‌های داده و ستانده٬ کمک شایانی به روند بررسی این گزارش خواهد کرد٬ اما تا زمانی که گزارش مذاکرات در کیسیون‌های تخصصی بررسی نشود،‌ امکان اظهارنظر درباره عملکرد ۲۳ ماهه تیم مذاکره‌کننده ما و طرف مقابل وجود ندارد.

مصری خاطرنشان کرد: مجلس به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان اعتماد کامل دارد و همزمان نسبت به طرف مقابل بی‌اعتماد است.

وی تصریح کرد: بحث توافق هسته‌ای اصولاً غیرسیاسی و به‌دور از مسائل جناحی است و نگاه مجلس نیز به این مسئله کاملاً تخصصی و برپایه مصالح و منافع ملی است.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جلسه ۸ صبح روز سه‌شنبه مجلس به شکل علنی در محل جلسات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

کد خبر : ۲۹۱۴۴۸