خبرگزاری کار ایران

نامه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به رییس جمهور درباره توافق هسته‌ای

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در نامه‌ای به رییس جمهور موفقیت در مذاکرات هسته‌ای را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا متن نامه به این شرح است:

باسمه تعالی

جناب حجه الاسلام و المسلمین دکتر روحانی

رییس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت

پیروزی غرورآفرین نظام جمهوری اسلامی در توافق هسته­‌ای‌ با قدرت های بزرگ را، به ملت والا و شایسته ایران، تبریک می گوییم و از جناب­عالی و دستگاه دیپلماسی دولت و همه کسانی که راه دشوار دستیابی به آن را هموار کردند، نهایت سپاس­ و قدردانی را داریم.

این پیروزی، همانا تحقق وعده یاری خداوند و دستاورد اتخاذ روش درست و عقلانی در سیاست خارجی بود، که در پرتو ایستادگی ملت، رهنمودهای رهبری بزرگوار، تدبیر دولت و کوشش مدبرانه و خستگی­‌ناپذیر تیم مذاکره کننده، به ویژه وزیر محترم امور خارجه جناب آقای دکتر ظریف، به دست آمد.

این توافق امید بخش، علاوه بر این که سایه تهدید را از نظام برداشت و گامی مهم در رفع تحریم های ناعالادنه بود، اقتدار منطقه‌­ای جمهوری اسلامی در خاورمیانه را تقویت کرد و  بستری تازه در روابط ایران با جهان فراهم ساخت، که دستیابی به جایگاهی شایسته در نظام بین الملل و عبور از گردنه های دشوار را نوید میدهد.

اینک، جمهوری اسلامی می­‌تواند با افتخار و به دور از اتهام، از برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود و دستاوردهای ارزش­مند آن دفاع کند و در تعاملی سازنده و همکاری با سایر کشورها، در راه توسعه و آبادانی گام بردارد. رسیدن به این چشم انداز، همچون گذشته با مشارکت و پشتیبانی مردم تحقق خواهد یافت، که در گرو احترام به خواست و حقوق آنان است.

شایسته است دولت تدبیر و امید، به پاس این موفقیت و با بهره گیری از فرصت، برای تحققِ دیگر وعده های خود بکوشد. انتظار عمومی این است که دولت افزون بر تلاش برای حل و کاهش مشکلات اقتصادی و برخورد با فسادِ سیاسی،برای برگزاری انتخاباتی عادلانه و سالم در پایان سال تلاش کند؛ انتخاباتی که نتیجه آن راهیابی نمایندگان واقعی مردم، به نهاد قانون گذاری و خبرگان باشد. دستیابی این هدف در گرو برقراری مذاکره­ای ملی با میانجی گری دولت، در راستای کاهش بدبینی، تنش زدایی و نیز اعتماد سازی بین نیروهای سیاسی خواهد بود.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، با ارج نهادن به تلاش و اقدامات دولت محترم در پاسداری از حقوق مردم و حل مشکلات آنان، بار دیگر این پیروزی را به همگان شادباش می­‌گوید و موفقیتِ روز افزون جناب­عالی و همکاران در دستیابی به اهداف نیک را از درگاه ایزد یکتا مسئلت مینماید.

والسلام

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم 

25/4/1394

کد خبر : ۲۹۱۱۸۲