خبرگزاری کار ایران

روحانی در تماس تلفنی پادشاه عمان:

توافق هسته‌ای کارایی دیپلماسی را ثابت کرد

رییس جمهوری کشورمان با قدردانی از نقش مثبت وسازنده عمان درروند برگزاری مذاکرات هسته ای اظهارداشت: خوشحال هستیم که توافق هسته ای، کارآیی دیپلماسی را اثبات کرد ونشان داد که این روش می تواند به عنوان بهترین راه برای همکاری های بین المللی ومنطقه ای نیز مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در گفتگوی تلفنی با پادشاه عمان ضمن تبریک عیدسعید فطر افزود: امیدوارم این توافق سرمایه ای برای رفع مشکلات و حل بحران های منطقه که متاسفانه روند خوبی ندارد، بوده و به عنوان وظیفه ای اسلامی ما را در ثبات و آرامش آینده این منطقه مهم یاری نماید.

رییس جمهور گفت: برخلاف نظر برخی در منطقه، این توافق حقیقتا سبب امنیت و ثبات منطقه ای وتوسعه همکاری ها میان همسایگان خواهد شد.

روحانی ابراز امیدواری کرد در فرصت های پیش رو صلح و ثبات و رفاه در منطقه جایگزین نزاع و خونریزی شود.

رییس جمهور همچنین به اوضاع نابسامان منطقه پرداخت و اظهارداشت: نگران جنگ و کشتار در سوریه و یمن هستیم و معتقدیم این بحران ها راه حل صرفا سیاسی دارد و باید ما باور به این راه حل را در میان کشورهای منطقه تقویت کنیم.

سلطان قابوس نیز دراین گفتگوى تلفنی ضمن تبریک عید سعید فطر وموفقیت ایران درحصول توافق هسته ای گفت: همیشه بهترین راه برای حل مشکلات، دیپلماسی بوده وهست. توافق هسته ای به نفع کل منطقه وجهانیان است ومن مطمئن هستم پس ازاین توافق شاهد شرایط بهتری در منطقه خواهیم بود.

پادشاه عمان افزود: امیدواریم با کمک و نقش ایران بتوان برای عبور از بحران ها در این منطقه که متاسفانه با معضلات فراوانی روبرواست، کاری انجام داد.

وی همچنین با ابرازنگرانی نسبت به جنگ های جاری در برخی کشورها، اظهارامیدواری نمود بتوان ازطریق راه حل سیاسی به این بحران ها خاتمه داد.

کد خبر : ۲۹۱۱۸۱