خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به توافق هسته‌ای:

حمایت قاطع رهبر انقلاب، راه را برای سربلندی نظام و مردم هموار کرد

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: در جریان توافق هسته‌ای شاهد بی‌اثر بودن مخالفت‌های رژیم صهیونیستی و ناامیدی و سرخوردگی آنها بودیم.

به گزارش ایلنا، این مرجع تقلید عصر چهارشنبه در دیدار رییس دفتر رییس‌جمهور، ضمن ابراز خشنودی از حصول توافق اخیر در موضوع هسته‌ای کشورمان گفت: این موضوع بسیار پیچیده و سخت بود و پیوسته در قنوت نماز برای توفیق مذاکره کنندگان و به نتیجه مناسب رسیدن مذاکرات، دعا می‌کردم.

وی با تشکر از زحمات مذاکره کنندگان هسته‌ای و نیز تبریک این پیروزی افزود: این یک پیروزی بزرگ بود که در جریان آن شاهد بی‌اثر بودن مخالفت‌های رژیم صهیونیستی و ناامیدی و سرخوردگی آنها بودیم. دنیا از این توافق استقبال کرده و این مساله ضمن اینکه بهای مخالفت با آن یا عهدشکنی را برای بدخواهان ملت سنگین کرده، به اجرای موفق این توافق نیز کمک می‌کند.

این مرجع تقلید همچنین به دولت سفارش کرد تا همانطور که با تدبیر موضوع هسته‌ای را به سرانجام فعلی رسانده است، درباره جزییات دستاوردها و موارد توافق به مردم اطلاع رسانی شفاف کند تا احیانا عده‌ای با انگیزه‌های متفاوت، به امید و شادی مردم و اعتمادشان به توانایی مسوولان لطمه نزنند.

این مرجع تقلید از سوی دیگر مدیریت توقعات مضاعفی که احیانا در نتیجه این توافق برای حل و فصل سریع مشکلات بر جای مانده ایجاد می‌شود را نیز مورد تاکید قرار داد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از دولت و تیم مذاکره کننده را بسیار مهم توصیف و اظهار کرد: عده‌ای معدود خود را آماده مخالفت با این توافق کرده بودند که تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری و حمایت سریع و بهنگام ایشان مسیر را برای سربلندی نظام و مردم هموار کرد.

محمد نهاوندیان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رییس جمهوری خدمت ایشان گفت: دولت بهره‌گیری از دعای خیر و ارشاد مراجع عظام تقلید را از ارکان موفقیت خود می‌داند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ضمن ارائه گزارشی از مهمترین برنامه‌های دولت، این مرجع تقلید را در جریان مهمترین محورها، جزییات و دستاوردهای توافق هسته‌ای میان جمهوری اسلامی و گروه کشورهای ۵+۱ قرار داد.

کد خبر : ۲۹۰۹۷۴