خبرگزاری کار ایران

در شهر ری مطرح شد:

پیشنهاد عارف به جریان رقیب اصلاحات برای تعامل و گفت‌وگو

رئیس بنیاد امید ایرانیان با ارئه پیشنهادی به جریان رقیب اصلاحات، گفت: اصلاح طلبان حاضرند با حفظ هویت خود برای تقویت مشترکات بین دو جریان سیاسی با رقیب خود تعامل و گفت‌وگو کنند به شرطی که رقیب این پیشنهاد را با حسن نیت بپذیرد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف شب گذشته در جمع مردم شهر ری با اشاره به صدور بیانیه مشترک ایران و گروه 1+5 با تبریک موفقیت کشورمان در پایان دادن به چالش ساختگی 12 در ارتباط با پرونده هسته‌ای، گفت: از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به ویژه آقایان دکتر ظریف و دکتر صالحی که با برخورد قوی، کارشناسی و فنی و با رعایت خطوط قرمز نظام در مذاکرات 23 ماهه همواره با سعه صدر و حسن نیت حداکثری عزت ملی ایران را حفظ کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی همچنین با قدردانی از رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور  به دستاوردهای توافق هسته‌ای اشاره کرد و گفت: پذیرفتن حق قانونی ایران در استفاده از فناوری هسته‌ای و غنی‌سازی،تایید عملی مواضع قبلی جمهوری اسلامی در صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای با لغو تحریم‌های ضالمانه، فراهم شدن فضای جدید در دنیا و در ارتباط با استفاده کشورهای در حال توسعه از فناوری‌های پیشرفته، شکستن انحصار استفاده از فناوری‌های پیشرفته توسط کشورهای خاص و فراهم شدن زمینه توسعه همکاری و تعامل با دنیا در زمینه‌های علمی و فناوری با توجه به اولویت‌های سند چشم‌اندار از جمله دستاوردهای توفق هسته‌ای است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به تاثیرگذاری این توافق در منطقه و عرصه بین‌الملل، خاطرنشان کرد: ایجاد فضای جدید همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی برای کشورمان، ایجاد زمینه برای تعامل بیشتر علمی- فناوری بین کشورهای جنوب با کشورهای شمال و فراهم شدن فرصتی برای تقویت روابط دوجانبه با کشورهای منطقه و ;شورهای اسلامی و غربی از جمله دستاوردهای این توافق در منطقه و عرصه بین‌الملل است.

وی استمرار و تقویت فضای خوب و امید به آینده در کشور همراه با نشاط بیشتر و زمینه‌سازی برای تعامل و گقت وگوی بیشتر بین جریانات داخل کشور در راستای همبستگی و وحدت ملی را از جمله دستاوردهای توافق هسته‌ای در داخل کشور ارزیابی کرد و گفت: فضای با نشاط و امیدی که با تلاش تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که انتخابات خرداد 92 که پشتوانه آنها بود شکل گرفت باید حفظ و ارتقا پیدا کند باید آستانه تحمل جریانات سیاسی بالا رود. متاسفانه جریانی که در داخل قدرت سهم عظیمی دارد آستانه تحملشان پایین است و به رقیب خود اتهام های ناروا می‌زند.

عارف با تاکید بر پرهیز از سایش‌های بی‌مورد سیاسی در داخل کشور به خصوص در آستانه انتخابات مجلس گفت: انتخابات مهمترین نمود مردمی بودن نظام حکومتی ماست که ریشه در نظریه حکومتی امام راحل دارد و جایگاه ویژه و برجسته‌ای در قانون اساسی کشورمان دارد به همین دلیل جریان اصلاح‌طلبی به عنوان تفکری برخواسته از دل اسلام ناب محمدی و اندیشه‌های امام خمینی باید تلاش کند با بسیج کلیه امکانات مادی و معنوی خود با هدف پاسخ به مطالبات مردم عزیر کشورمان در انتخابات پیش‌رو با رهبردهای مشخص و شفاف مشارکت جدی داشته باشد.

وی مهمترین راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده را تحقق مشارکت حداکثری مردم دانست و با اشاره به راهبرد اصلی نظام در انتخابات 92 که حق‌الناس دانستن رای مردم و ضرورت حضور همه ایرانیان در انتخابات بود،تصریح کرد:مشارکت بالای مردم در انتخابات باعث تقویت امنیت و همیستگی ملی می شود و راه توسعه و پیشرفت کشور را هموارتر می کند و نیز باعث کاهش هزینه‌های اجتماعی و سیاسی در اجرا برنامه‌ها می شود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه باید تلاش کرد حماسه دیگر در انتخابات اسفندماه خلق شود،گفت: جریانات سیاسی باید برای حضور حداکثری مردم از طریق فعال کردن همه تشکل های سیاسی و نخبگان و نیروهای مرجع و تاثیر گذار خود تلاش کنند .

وی ادامه داد: همه گروه‌های سیاسی باید از حاشیه سازی و پرداختن به حاشیه ها و درگیری های بی حاصل جناحی پرهیز کنند.

عارف با مخاطب قرار دادن اصلاح طلبان گفت: جریان اصلاح طلب باید در راه رسیدن به اجماع و وحدت و به حداقل رساندن اختلافات احتمالی درون گروهی تلاش کنند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: اصلاح طلبان حاضرند با حفظ هویت خود برای تقویت مشترکات بین دو جریان سیاسی با رقیب خود تعامل و گفت وگو کنند به شرطی که رقیب این پیشنهاد را  با حسن نیت بپذیرد.

وی بر لزوم رعابت دقیق قانون و مقررات و پیرهیز از هرگونه فعالیت‌های فراقانونی از سوی دست اندرکاران امر انتخابات و جریانات سیاسی تاکید کرد و گفت: همگان باید تلاش کنند که انتخابات در فضایی آرام و با نشاط و با امید به آینده بهتر و درخشان برگزار شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با تاکید بر توجه جریانات سیاسی و کاندیداها به مطالبات آحاد جامعه و طبقات و اقشار اجتماعی علی الخصوص اقشار آسیب پذیر و مستضعف،گفت: رعایت اخلاق مداری و عقلانیت و اعتدال در همه فعالیت‌های انتخاباتی و رعایت خرد جمعی باید سرلوحه فعالیتهای همه جریانات سیاسی بخصوص اصلاح طلبان باشد.

عارف که به دعوت انجمن اسلامی معلمان شهرری در جمع مردم این منتطقه از تهران حضور پیدا کرده بود در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت توجه به مسائل معیشتی،شغلی و منزلتی معلمان تاکید کرد و گفت:امروز برای رواج تعلیم و تربیت اسلامی صحیح در جامعه ،سخت نیازمند معلمان با انگیزه و دلسوز هستیم.نسل هایی که به صحنه می آیند باید با معیارهای ارزشی انقلاب و وظایف و مسئولیت های ملی خود آشنا بوده و توانایی لازم و کافی را برای خدمت کسب کرده باشند.

گفتنی است رئیس بنیاد امید ایرانیان در ساعات پایان شب به زیارت حرم عبدالعظیم حسنی رفت.

وی همچنین با حضور بر مزار آیت الله مهدوی کنی و علما و نخبگان شهرری با قرائت فاتحه به آنها ادای احترام کرد.

کد خبر : ۲۹۰۸۳۱