خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

برای برگزاری جشن هسته‌ای آماده‌ایم/نباید باعث رنجش خاطر مردم شویم

وزیر کشور درباره برگزاری جشن هسته‌ای گفت: برپایی جشن هسته‌ای چیزی به ما ابلاغ نشده به نیروی انتظامی و همه استان‌ها اعلام شده که شرایط را برای حضور مردم فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در هفتاد و پنجمین نشست شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران درباره برگزاری جشن هسته‌ای گفت: تا الان در خصوص برپایی جشن هسته‌ای چیزی به ما ابلاغ نشده و اگر خدا به ما لطف کند و مذاکرات ختم به خیر شود، یقینا مردم به صورت خودجوش جشن می‌گیرند.

وی افزود: به نیروی انتظامی و همه استان‌ها نیز اعلام شده که شرایط را برای حضور مردم فراهم کنند و ما آمادگی لازم را برای برگزاری این جشن داریم.

وزیر کشور همچنین درباره حواشی استاندار فارس و استعفای برخی از نمایندگان این استان اظهار داشت: نمایندگان مجلس 5 نفر را به عنوان استاندار به ما معرفی کردند، اما ما این پنج نفر را صاحب صلاحیت تشخیص ندادیم  و برخی هم خودشان قبول نکردند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه وزارت کشور محمدعلی افشانی را به عنوان گزینه پیشنهادی استاندار فارس به دولت معرفی کرده است، گفت:  اینکه ما با نمایندگان مجلس تعامل داریم، به معنای این نیست که نمایندگان گزینه خودشان را برای استانداری به ما تحمیل کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که نمایندگان مسئله استیضاح وی را مطرح کرده‌اند، گفت: به هر حال مجلس اختیار دارد و اگر بخواهد استیضاح کند، ما نمی‌توانیم فرار کنیم.

وزیر کشور درباره تامین امنیت در راهپیمایی‌ها و تجمعات نیز خاطرنشان کرد: معمولا در تجمعات و راهپیمایی‌ها گروه‌های تروریستی دست به خرابکاری‌هایی می‌زنند، اما ما از قبل تدابیر مورد نظر را می‌اندیشیم و در راهپیمایی‌های اخیر نیز این تدابیر را اندیشیدیم و مطمئن بودیم که اتفاق خاصی نمی‌افتد.

رحمانی فضلی ادامه داد: دو روز قبل یک گروه تروریستی سه نفره که از شرق کشور قصد ورود به داخل کشور را داشتند، توسط مرزبانان غیور شناسایی و دستگیر شدند.

وی با تاکید بر اینکه توقع در زمینه عفاف و حجاب زیاد است، گفت: جامعه ما یک جامعه دینی است و باید بر اساس الگوهای فرهنگی متناسب با عرف، ملیت و مذهب باشد.

وزیر کشور افزود: در 23 ماه گذشته شورای اجتماعی تشکیل و در زمینه عفاف و حجاب نیز برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

وی درباره اظهارات مولاوردی مبنی بر اینکه در زمینه عفاف و حجاب عملکرد مثبتی نداشته‌ایم، گفت: حرف‌های ایشان را نشنیده‌ام، اما به نظرم وضعیت بهتر شده و پلیس روی این موضوع کار کرده است. نیروی انتظامی نیز روش‌هایی را در کمال احترام در این خصوص به کار گرفته است.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره اینکه برخورد پلیس در برخی موارد در موضوع عفاف و حجاب مناسب نبوده و باعث رنجش مردم شده، گفت: ما نباید کاری کنیم که باعث رنجش خاطر مردم شود. ما کل فضا را رصد می‌کنیم و اگر موردی بوده باشد، پیگیری کرده‌ایم.

وی در تشریح هفتاد و پنجمین جلسه شورای اجتماعی کشور  به حوزه نجات غریق سواحل اشاره کرد و گفت: در حوزه نجات غریق سواحل در این جلسه تدابیری اندیشیده شد. در سال 92 بر اساس آمارها 202 نفر در سواحل غرق شدند که این آمار در سال 93 کاهش یافت و به 97 نفر رسید که این آمار برای ما بسیار قابل قبول بود.

وزیر کشور ادامه داد: دستور جلسه بعدی شورا در خصوص سفر چهار روزه عید فطر و تمهیدات مربوط به آن بود که در این خصوص نیروی انتظامی برنامه‌هایی ارائه داده که مردم بتوانند راحت‌تر سفر کنند.

وی با اشاره به اینکه در خصوص زندان‌ها در این جلسه مباحثی مطرح شد، گفت: در این خصوص موضوعاتی مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد؛ در آینده و جلسات بعد نیز این مباحث ادامه داشته باشد.

کد خبر : ۲۹۰۱۵۱