خبرگزاری کار ایران

واعظی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مذاکرات در مراحل نهایی بسیار پیچیده می‌شود/ تنها یکی دو موضوع باقی مانده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فرآیند مذاکرات وقتی می‌خواهد به مراحل نهایی نزدیک شود٬ بسیار پیچیده می‌شود.

محمود واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ در مورد مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: این مذاکرات از ابتدا مذاکرات سختی بوده و چنین فرآیندی وقتی می‌خواهد به مراحل نهایی نزدیک شود٬ بسیار پیچیده می‌شود.

وزیر ارتباطات در ادامه تصریح کرد: مذاکرات پیش رو مذاکراتی بسیار مهم و گسترده است٬ که یک طرف ایران٬ و در طرف مقابل همه قدرت‌های جهانی حضور دارند و طبیعی است که کار بزرگی تا الان انجام شده و برای دو طرف مهم است و در فرصت باقی‌مانده یکی دو موضوع برجا مانده که برای هر دو طرف٬ موضوعات حساس و کلیدی است که در شرف حل شدن است.

واعظی با بیان اینکه آنچه به عنوان امتیاز مطرح است٬ منافع دو طرف است که بدست می‌آید٬ ادامه داد: فراز و فرود در فرایند مذاکرات طبیعی است؛ این روند طبیعی است و دو طرف در تلاش هستند در زمان باقی‌مانده امتیازهای خود را از مذاکرات بگیرند.

وی ادامه داد: با توجه به آنچه تاکنون ساخته شده و برای دو طرف دارای اهمیت است٬ دو طرف تلاش می‌کنند در این لحظات آخر امتیازهایی را برای منافع خود کسب کنند.

وزیر ارتباط و فناوری اطلاعات ادامه داد: امیدوارم ان‌شاءالله تا یکی دو روز آینده خبرهای خوبی از مذاکرات برای مردم عزیز ایران وجود داشته باشد

وی همچنین درباره عملکرد تیم هسته‌ای گفت: در این‌باره رهبر معظم انقلاب تعبیراتی را برای دیانت، شجاعت و امانتداری و پشتکار مذاکره کنندگان به کار برده‌اند که به نظر من با توجه به این تعابیر رهبر معظم انقلاب کار بزرگ و فوق‌العاده‌ای تاکنون انجام شده و این امتیاز به دست آمده در مذاکرات را باید به مقاومت مردم پشتیبانی‌های رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور محترم دانست.

کد خبر : ۲۸۹۴۵۵