خبرگزاری کار ایران

/خروش همدلانه ایرانیان علیه کودک‌کشی از غزه تا یمن/

شمخانی: ملت ایران بر تیمی که توافق بد را نپذیرد، درود خواهد فرستاد

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ممکن است که خواست طرف مقابل ما عبور از خطوط قرمز باشد اما تیم هسته‌ای ما به‌طورقاطع حاضر نیستند خطوط قرمز را نادیده بگیرند، گفت: اقدامی که مخدوش‌کننده ابعاد امنیتی و دفاعی ما باشد را نخواهیم پذیرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ علی شمخانی که در مراسم راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بود٬ درباره تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: حضرت آقا نظراتشان را درباره تیم مذاکره‌کننده دادند و ما به تبع نمیتوانیم نظری غیر از نظر آقا داشته باشیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین درباره روند مذاکرات تیم هسته‌ای افزود: در حال حاضر به شکل طبیعی آمریکایی‌ها زیاده‌خواهی می‌کنند و اصولاً ساز و کار و ساختار سیاسی‌شان همیشه تابع خروج ناگهانی از توافقاتی است که در طول یک مذاکره دارند.

شمخانی با تاکید بر اینکه ما دنبال توافق هستیم و چارچوب ما در این توافق مشخص و واضح است، تصریح کرد: توافق ما مشخص است که باید در چه ابعادی صورت گیرد. همچنین ابعاد فنی هسته‌ای ما نیز روشن است که باید به چه نقطه‌ای برسیم.

دبیرکل شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: از سوی دیگر ابعاد تحریمی ما هم مشخص است که ما چگونه تحریم‌های ظالمانه را رفع کنیم.

شمخانی با اشاره به اینکه در مذاکرات ابعاد امنیتی و دفاعی ما نیز روشن است ادامه داد: به شکل طبیعی هرگونه اقدامی را که مخدوش‌کننده ابعاد امنیتی و دفاعی ما باشد را نپذیرفته و اجازه آن را نخواهیم داد.

وی اضافه کرد: طبیعی است که اگر چنین توافقی صورت گیرد به طور حتم ملت ایران از این توافق و تیم مذاکره‌کننده تقدیر خواهد کرد اما در مقابل اگر خلاف این صورت گیرد به طور قطع تیم هسته‌ای ما تن به آن نخواهد داد و ملت ایران بر تیمی که توافق بد را نپذیرد، درود خواهد فرستاد.

در ادامه شمخانی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان فنی - مهندسی که از دلواپسی‌اش درباره مذاکرات هسته‌ای و تعطیل شدن فردو سخن می گفت پاسخ داد: هنوز نتیجه مذاکرات مشخص نشده و گفت‌وگوها همچنان ادامه دارد. پس اینکه می‌گویید خطوط قرمز رعایت نشده هنوز نتیجه‌ای مشخص نشده که بگوییم از خطوط قرمز عبور کرده‌ایم یا نه.

وی ادامه داد: ممکن است که خواست طرف مقابل ما عبور از خطوط قرمز باشد اما تیم هسته‌ای ما به طورقاطع حاضرنیستند خطوط قرمز را نادیده بگیرند.

دبیرکل شورای عالی امنیت ملی همچنین درباره راهپیمایی مردم در روز قدس گفت: مردم همچنان برخلاف مشکلات شخصی خود به شعارها پایبند هستند.

وی افزود: مردم ما تحت فشارهای تبلیغاتی قرار گرفته‌اند و زمانی گفته می‌شد نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران در حالی که ما هم می‌توانیم ایرانی باشیم و هم غزه و لبنان را احترام بگذاریم و محترم بشماریم.

شمخانی ادامه داد: امروز از کودک و نوزاد گرفته تا پدربزرگ‌ها همه با هم به نحوی اعلام می‌کنند که ما انقطاع نسلی نداریم و ما نسبت به پیام امام (ره)وفاداریم. این سرمایه اجتماعی بسیار بزرگی است که هیچ کشوری این شرایط را ندارد و ما باید به آن ببالیم و مباهات کنیم. ما باید از این حضور بزرگ درس بگیریم و شایسته ملت ایران تقدیر و احترام است.

کد خبر : ۲۸۹۴۲۸