خبرگزاری کار ایران

سیدحسین موسویان:

طرفین میز مذاکره را ترک نمی‌کنند

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تاکید کرد: من گمان نمی‌کنم دوطرف میز مذاکره را ترک کنند در حالی که 97 درصد توافق را انجام داده‌اند.

به گزارش ایلنا، سیدحسین موسویان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فرانس 24‏، در پاسخ به این سوال که چه چیز از طرف ایران مانع توافق شده است؟ گفت: ایران و قدرت‌های جهانی قبلا توافق کرده‌اند که کلیه تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای برداشته خواهد شد.

وی ادامه داد: الان آمریکا تلاش می‌کند بخشی از تحریم‌های قید شده در قطعنامه‌های هسته‌ای سازمان ملل را حفظ کند چون مدعی است که این بخش مربوط به اشاعه سلاح اتمی است و ایران هم می‌گوید ما قبلا توافق کرده‌ایم که همه تحریم‌های هسته‌ای اعم از تحریم‌های سازمان ملل و یکجانبه و چندجانبه برداشته خواهد شد.

معاون پیشین شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این سوال که تا چه حد ممکن است مذاکرات شکست بخورد؟ اظهار داشت: خوشبین هستم. تا الان حدود 96 تا 97 درصد متن نهایی شده و چند پاراگراف را برای تصمیم جلسه وزرا گذاشته‌اند. گمان نمی‌کنم دو طرف میز مذاکره را ترک کنند در حالی که 97 درصد توافق را انجام داده‌اند.

مجری از موسویان پرسید که طرح جایگزین ایران در صورت شکست مذاکرات چیست؟ که سفیر اسبق کشورمان در آلمان تصریح کرد: در شرایط فعلی مذاکرات، ایران و قدرت‌های جهانی فعلا نه به شکست مذاکرات فکر می‌کنند و نه به طرح جایگزین. نهایت اینکه چند روز یا هفته مذاکرات را تمدید می‌کنند تا توافق را قطعی کنند.

کد خبر : ۲۸۹۳۷۱