خبرگزاری کار ایران

توفیقی در گفت‌وگو با ایلنا:

فشار مخالفان به دولت، تداوم رقابت‌های انتخاباتی سال ۹۲ است

وزیر علوم دولت اصلاحات تصریح کرد: فشارهایی که به دولت روحانی وارد می‌شود٬ در واقع تداوم رقابت‌های انتخاباتی سال ۹۲ است.

جعفر توفیقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص انحصارطلبی برخی نمایندگان و تهدید مستمر وزرا به استیضاح٬ عنوان کرد: معتقدم این فشارها ریشه در انتخابات سال ۹۲ و سیاست‌های دولت یازدهم دارد. به هر حال روحانی منتقد بخشی از سیاست‌های دولت نهم و دهم بود و با سیاست‌های جدیدی که ارائه کرد٬ از مردم رای گرفت و بنا داشت با همین سیاست‌ها هم به مطالبات آنها و به ویژه دانشگاهیان پاسخ دهد.

وی افزود: در همین راستا دانشگاهیان و فعالان حوزه آموزش عالی کشور در انتخابات سال 92 از حضور روحانی استقبال کردند و امیدوار هستند بتوانند شاهد تحولاتی در کشور٬ یا حداقل حوزه مربوط به خودشان باشند. از سوی دیگر، طیف مقابل و مخالف نیز کسانی هستند که خواهان ابقای سیاست‌های دولت دهم در حوزه آموزش عالی بودند.

توفیقی گفت: نباید فراموش کرد که دانشگاهیان همواره در تحولات اجتماعی و سیاسی پیشتاز بودند. کسانی که در حوزه آموزش عالی به دولت روحانی فشار می‌آورند، در واقع افرادی هستند که در انتخابات سال ۹۲ به هدف خود نرسیدند و کاندیدای مورد نظرشان مورد انتخاب مردم قرار نگرفته است. برای همین به نظر من فشارهایی که نسبت به دولت روحانی وارد می‌شود٬ در واقع تداوم رقابت‌های انتخاباتی سال ۹۲ است.

وزیر علوم دولت اصلاحات با بیان اینکه برخی دانشگاه‌ها را ابزار سیاسی خودشان تلقی می‌کنند، گفت: این در حالی است که دانشگاه‌ها محیط‌هایی کاملا غیرسیاسی است و عده‌ای با فشارهایی که به حوزه آموزش عالی کشور می‌آورند٬ در اصل به دنبال منافع سیاسی خودشان هستند.

توفیقی درباره ترکیب مجلس آینده خاطرنشان کرد: نقش اصلاح‌طلبان در مجلس آینده بستگی به برنامه‌ریزی که در چندماه آینده انجام می‌دهند، خواهد داشت. اگر اصلاح‌طلبان بتوانند وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند، شانس بالایی برای موفقیت در مجلس دهم خواهند داشت.

کد خبر : ۲۸۸۴۳۰