خبرگزاری کار ایران

منبع نزدیک به تیم مذاکره ایران خبر داد؛

پایان نگارش متن توافق در سطح کارشناسی

یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران از پایان کار نگارش متن توافق احتمالی در سطح کارشناسی خبر داد.

به گزارش ایلنا٬ این منبع در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در وین گفت: متن توافق احتمالی با پرانتزها و اختلاف‌های موجود قرار است در سطح معاونان بررسی شود تا پس از آن برای تصمیم‌گیری در اختیار وزیران امور خارجه کشورهای 1+5 با ایران قرار گیرد.

براساس اعلام منابع غربی قرار است فردا پنجشنبه وزیران خارجه فرانسه و چین به وین بیایند و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به جمع مذاکره کنندگان بپیوندد.

هرچند درباره ورود وزیر خارجه انگلیس به وین خبری منشتر نشده اما گفته می شود قرار است فردا جلسه‌ای در سطح وزیران امور خارجه ایران و 1+5 برگزار شود.

مهمترین موضوع باقیمانده در مسیر رسیدن به توافق، لغو همه تحریم هاست

چنانچه نتیجه این نشست در بحث نزدیک کردن مواضع به یکدیگر موفق باشد، می‌تواند در رسیدن به توافق تاثیرگذار باشد.

گفته می‌شود مهمترین موضوع باقیمانده در مسیر رسیدن به توافق  لغو همه تحریم‌هاست که باید اجرای تعهدات ایران برداشته شود٬ اما نداشتن جدول زمان‌بندی و نبود اعتماد به یکی از موانع بر سر راه توافق تبدیل شده است.

تحقیق و توسعه فعالیت‌های هسته‌ای و دسترسی‌ها و بازرسی‌ها از مراکز نظامی هم دو موضوع مهمی است که هنوز راهکاری برای آن پیدا نشده است.

هر چند گفته می‌شود راه‌حل‌ها و فرمول‌هایی ارائه شده و طرف‌های مختلف در حال بررسی این راه حل‌ها هستند تا ببینند آیا می‌توان با این راه حل‌ها دیدگاه همه طرف‌ها را برای رسیدن به توافق جلب کرد یا نه.

کد خبر : ۲۸۷۷۳۵