خبرگزاری کار ایران

منصوری در گفت‌وگو با ایلنا:

دلواپسی‌های نالازم، ناشی از منافع سیاسی جریان‌های تندور است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دلواپسی‌ منتقدان بیش از آنکه ناشی از نگرانی برای مملکت باشد، از نگرانی برای منافع شخصی این جریان نشات می‌گیرد.

آذر منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به انتقاد‌های نالازم دلواپسان از نتیجه مذاکرات هسته‌ای گفت: آنچه که مسلم است، افزایش انتقادها طیف افراطی نشان از این واقعیت دارد که دلواپسی‌های منتقدان بیش از آنکه ناشی از نگرانی برای مملکت باشد، از نگرانی برای منافع سیاسی و شخصی این جریان نشات می‌گیرد.

عضو شورای مشاوران رئیس دولت اصلاحات با اشاره با اشاره به دو دلیل و انگیزه عمده افزایش فشارها بر دولت و تیم مذاکره کنندگان،‌ یادآور شد: در انتخابات 92 باتوجه به گفتمان غالب در سیاست خارجی دولت «تدبیر و امید» مبنی بر گشایش قفل ها و گره هایی که در پی بی‌تدبیری‌های دولت نهم و دهم ایجاد شده بود، حمایت عموم مردم پیام روشنی را بر پایه ایجاد تغییر در نوع تعامل با جامعه جهانی به همراه داشت.

وی تشریح کرد: نخستین انگیزه‌ای که می‌توان برای کارشکنی‌ها متصور شد،‌ ناشی از تلقی و برداشت منتقدان از رویکرد سیاسی دولت است. به بیان دیگر در حالی که دولت بارها بر ماهیت فراجناحی خود تاکید و سعی کرده به عنوان نماینده تمام جریان‌های سیاسی و مردم،‌ راهکارهایی برای برون‌رفت از وضعیت بحرانی به ارث مانده از دولت پیشین ارائه کند، جریان افراطی و دلواپسان که همواره دولت را به عنوان رقیب سیاسی خود دیده،‌ با ایجاد اختلال در کار دولت، در راستای ممانعت از تحقق وعده های دولت تلاش کرده است و مخالفت با دولت را از همان آغاز در دستور کار خود قرار داده است.

منصوری افزود: دومین دلیلی که می‌توان در بررسی انگیزه‌های دلواپسان برشمرد، منافع شخصی آنها از ادامه تحریم‌های اقتصادی است که به ویژه پس از تحریم‌های شورای امنیت عاید برخی افراد گردید.

عضو شورای مشاوران رئیس دولت اصلاحات در پایان با تاکید بر رجحان منافع شخصی و جناحی منتقدان بر مدعیات و شعارهای این جریان، تصریح کرد: متاسفانه طی سال‌های پیش همواره شاهد بوده ایم که این طیف افراطی تنها تا جایی با اصول نظام همراهی می‌کنند که منافعشان تامین شود و هنگامی که منافعشان در تضاد با منافع ملی قرار گیرد، مواضع جدیدی اتخاذ می‌کنند.

کد خبر : ۲۸۷۷۱۳