خبرگزاری کار ایران

کاشفی در گفت­‌وگو با ایلنا:

مخالفت با دولت و مذاکره‌­کنندگان٬ برای تامین منافع شخصی است

رییس پیشین خانه احزاب گفت: حامیان دولت پیش با انتقاد از روند مذاکرات می‌خواهند بار دیگر کشور را به ورطه نابودی اقتصادی کشانده تا منافع شخصی و اقتصادی خود را تامین کنند.

حسین کاشفی در گفت­‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ با اشاره به تخریب دامنه‌­دار و هدف­مند تیم مذاکره‌­کننده هسته­‌ای در آستانه توافق احتمالی، گفت: به نظر می‌­رسد منافع شخصی برخی جریان‌ها به عدم ثبات سیاسی و اقتصادی کشور گره خورده٬ و ترجیح می‌­دهند به جای آن­که کشور تحت مدیریت افراد دلسوز و کاردان باشد، دلال­‌ها و کارچاق­‌کن­‌های اقتصادی بین‌­المللی٬ امور را در اختیار بگیرند.

این فعال سیاسی اصلاح­‌طلب با تاکید بر پذیرش اصل مذاکره از سوی ایران،‌ یادآور شد: با دقت در صحبت‌­های منتقدان٬ بیش از هرچیز با استدلال­‌های آنها در راستای مخالفت با اصل مذاکرات روبرو می­‌شویم که نشان‌‌دهنده مدعاهای بی­‌پشتوانه آنهاست. این درحالی است هنگامی که صحبت از مذاکره به میان می‌­آید، توجه به خواسته­‌های دو طرف اهمیت می­‌یابد و زیاده­‌خواهی از هر دو طرف غیرقابل پذیرش است.

وی با اشاره به حمایت کامل مقام معظم رهبری از تیم مذاکره­ کننده هسته‌­ای در مقاطع زمانی مختلف، افزود: باوجود آن­که هیچ­‌کس خواستار انجام مذاکرات در شرایط نامتوازن و ذلت‌­بار نیست، سنگ­­‌اندازی­‌هایی همچون آن­چه از آغاز مذاکرات صورت گرفته و با نزدیک شدن به روزهای پایانی مذاکرات با شدتی دوچندان ادامه یافته، نشان از توخالی‌­بودن و دروغین بودن مدعای این افراد در خصوص تبعیت از رهبری و ولایت­مداری دارد.

کاشفی در ادامه با اشاره به آیه شریفه «لِمَ تَقُولُونَ مَا لا تَفْعَلُونَ ؛ چرا سخنی می­‌گویید که عمل نمی­‌کنید» خاطرنشان کرد: امروز کسانی که به زبان و در شعار خود را پیرو ولایت و رهبری می­‌دانند، در عمل حاضر به گذشتن از منافع شخصی خود به خاطر ولایت و مملکت نیستند.

رییس پیشین خانه احزاب با اشاره ناپدید شدن دکل نفتی به­‌عنوان یکی از تخلف‌های اقتصادی گسترده در دولت­ نهم و دهم،‌ یادآور شد: مردم در انتخابات سال 92 خواسته خود را به روشنی اعلام کردند و با نه گفتن به عده‌­ای که جامعه را به سمت واگرایی، خشونت و فساد دعوت می­‌کنند، خواستار تعامل سازنده و اثربخش با جهان شدند.

کاشفی تصریح کرد: همان­طور که زمانی رئیس دولت اصلاحات با طرح بحث «گفت‌­وگوی تمدن­‌ها» و «اتحاد برای صلح» سعی در تغییر فضای منفی جامعه جهانی علیه کشورمان داشت، امروز نیز روحانی با طرح موضوع مذاکره و تعامل سازنده با جهان بار دیگر سعی در بازگرداندن ثبات و آرامش به فضای سیاسی و اقتصادی کشور است و در چنین فضایی مخالفت با دولت و مذاکره‌­کنندگان صرفاً با انگیزه‌­های شخصی صورت می‌­گیرد.

وی با تاکید بر لزوم بیان انتقاد با شواهد و مدارک و برپایه آمار و ارقام، افزود: در حالی که در دولت اصلاحات حجم واردات سالانه درحدود 20 تا 25 میلیارد دلار بود، این رقم در دولت نهم و دهم تا 80 تا 95 دلار افزایش یافت که ضربات مهلکی بر بدنه اقتصاد کشور وارد ساخت.

کاشفی در پایان تصریح کرد: در چنین شرایطی است که حامیان دولت پیشین با انتقاد از روند مذاکرات می‌خواهند بار دیگر کشور را به ورطه نابودی اقتصادی و وابستگی به واردات کشانده و از این رهگذر منافع شخصی و اقتصادی خود را تامین کنند.

کد خبر : ۲۸۷۶۷۸