خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی در اینستاگرام:

تخلفات فاحش پدیده شاندیز جلوی چشم همه مسئولان مربوطه اتفاق افتاده است/ تشکیل کارگروه پیگیری تخلف

وزیر کشور از تشکیل کارگروه پیگیری موضوع تخلف پدیده شاندیز و صیانت از حقوق مردم و بیت‌المال خبر داد.

به گزارش ایلنا٬ عبدالرضا رحمانی فضلی  در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

سلام قولا من رب رحیم

جلسه دیگری باحضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مربوط درباره پدیده شاندیز تشکیل شد.

جای تعجب و شگفتی است که چگونه اتفاق پدیده شاندیز با اشکالات و تخلفات بسیار فاحش و بی شماری مانند تملک، تغییرکاربری، جوازات، تصرفات، نحوه فروش سهام شرکت، هویت سهامی خاص از یک سو و از طرفی دیگر در نظر نگرفتن مسائل زیست محیطی، حریم رودخانه، ساختار شهر شاندیز و ارتباطات جاده‌ای در کنار چشم تمام مسئولان مربوطه اتفاق بیفتد و در سطحی گسترده صداو سیما در کنار رسانه‌ها تبلیغ کنند و کمترین اقدام عملی در جهت برخورد قانونی موثر صورت نگرفته باشد!!

مردم عزیزمان تنها به خاطر اعتماد، فقدان اطلاعات جامع و عدم امکان بررسی دقیق با خرید سهام در این پروژه مشارکت کرده و نهایتا نگران سرمایه خود هستند و البته که حق هم دارند.

دولت با همکاری قوه قضائیه تلاش دارد با رسیدگی به تخلفات و برخورد با مجرمان، حق مردم و بیت المال را تامین نماید. لذا با هماهنگی وزارت کشور کارگروه پیگیری موضوع تشکیل شده و با بررسی های انجام گرفته موارد تخلف و ادعاها شناسایی شده است که امیدواریم با همکاری مسئولان پروژه و پیگیری دستگاه های اجرایی به خصوص قوه قضائیه در مدت زمان مشخص تعیین تکلیف و این مشکل حل شود و بی شک آنچه اولویت دارد صیانت از حقوق سهامداران می باشد که همه در این باره متفق القول هستند.

لذا انتظار است مردم عزیز برای هرگونه مشارکت اقتصادی و سرمایه گذاری دقت لازم و تحقیق مناسب را انجام دهند. زیرا این اولین و آخرین مورد نبوده و نخواهد بود و موارد متعددی در این سالهای اخیر اتفاق افتاده و شاید هم دوباره تکرار شود.

دستگاه های اجرایی مربوط نیز در نظارت دقیق و اطلاع رسانی روشن و شفاف و برخورد قاطع قانونی با این تخلفات باید مراقبت لازم را داشته باشند.امید دارم با استعانت از خداوند متعال و پیگیری جدی، این مشکل هم حل شود و با متخلفان در هر جایگاه و موقعیتی که هستند اعم از قاصر و مقصر برخورد جدی شود.

کد خبر : ۲۸۷۱۱۶