خبرگزاری کار ایران

رحیم صفوی:

مسائل منطقه‌ای در جهت افزایش وزن ایران در حال پیشرفت است

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: مسائل پیچیده منطقه‌ای به نفع ایران و در جهت افزایش وزن سیاسی و ژئوپلیتیکی ایران در حال پیشرفت است.

به گزارش ایلنا، سرلشکر رحیم صفوی که در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در استان البرز سخنرانی می‌کرد٬ با اشاره به مسائل و تغییر و تحولات محیط پیرامونی ایران، گفت: مسائل کشور عزیزمان ایران و تغییر و تحولات محیط پیرامونی و همسایگان ایران و همچنین تنش‌های محیط بین‌المللی نشان می‌دهد که ما در حال گذر از یک مرحله تاریخی و به قول رهبر عزیزمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، در حال عبور از یک پیچ تاریخی هستیم.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری ولایت فقیه و با حضور مردم صبور و قهرمان ایران در سی و ششمین سالگرد آن در یک نقطه عطف راهبردی قرار گرفته و مسائل پیچیده منطقه‌ای به نفع ایران و در جهت افزایش وزن سیاسی و ژئوپلیتیکی ایران در حال پیشرفت است و لیکن هوشمندی ملت ایران و حمایت مردم را می‌طلبد.

صفوی با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس گفت: راهپیمایی عظیم ملت ایران در روز قدس به عنوان یک پیام روشن و بزرگ به دشمنان تلقی خواهد شد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر و جمعی از خانواده‌های شهدای استان تهران، به تشریح برخی از ابعاد وجودی این شهیدان پرداخت و گفت: شهید آیت الله دکتر بهشتی شخصیت کم‌نظیر و بزرگ مرد تاریخ انقلاب اسلامی ایران است. نبوغ فکری و قدرت مدیریت و سازماندهی و صفات برجسته اخلاقی شهید بهشتی از او یک انسان متعالی و مطلوب در طراز انسان قرانی ساخته بود.

وی ادامه داد: آیت الله بهشتی مجتهدی جامع نگر بود که علاوه بر دروس و رشته‌های حوزوی مثل فقه و اصول و کلام و تاریخ اسلام و تفسیر در علوم روز، مثل سیاست، اقتصاد و تاریخ غرب دارای جامعیت و اعلمیت بود.

صفوی افزود: شهید بهشتی به سه زبان دنیا یعنی آلمانی، انگلیسی و عربی تسلط داشت و سخنرانی می‌کرد و یا کتاب‌ها را با زبان اصلی‌اش می‌خواند.

وی در ادامه به ذکر خاطراتی از شهید بهشتی و حضرت امام(ره) پرداخت و در خصوص نقش شهید بهشتی در سازماندهی های پیش از انقلاب گفت: آیت الله دکتر بهشتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مهمترین نقش را در سازماندهی علما و روحانیون و روشنفکران و دانشجویان و دانشگاهیان و بازاریان و اصناف مختلف برای مبارزه با رژیم ستمشاهی، با محوریت حضرت امام خمینی (ره) در ایران و خارج از ایران عهده دار بودند.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ،حضرت امام (ره) شورای انقلاب اسلامی را تشکیل دادند که آیت الله بهشتی و آیت الله خامنه ای و آیت الله مطهری و آقای هاشمی رفسنجانی از اعضاء مهم و تاثیرگذار آن شورا بودند و آیت الله بهشتی در مدیریت مجلس خبرگان قانون اساسی نقش بی بدیلی داشتند.

کد خبر : ۲۸۶۸۵۸