خبرگزاری کار ایران

نایب رییس مجلس مطرح کرد:

لزوم توجه به شهر‌های آسیب دیده در دفاع مقدس

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید به استان‌های مرزی و شهرهایی که در دوران دفاع مقدس در معرض آسیب بوده‌اند توجه ویژه‌ای شود که مجلس و دولت به آن اهتمام دارند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد که قرار است در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی سردشت، حضور یابد، در بدو ورود به فرودگاه ارومیه گفت: مفتخریم که در این ایام برای بزرگداشت یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی سردشت به استان آذربایجان غربی سفر کرده‌ایم، این استان همیشه نماد افتخار و دفاع از ایران اسلامی بوده و هست.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با تجلیل از ایستادگی مردم فداکار آذربایجان‌غربی ادامه داد: یاد و خاطره شهدای عالیقدر بمباران شیمیایی سردشت و جانبازان شیمیایی پرافتخار این حادثه را گرامی می‌داریم.

وی افزود: تیرماه یادآور حوادث تلخی همچون حادثه انفجار محل حزب جمهوری اسلامی ایران که باعث شهادت 72 تن از انسان‌های فرهیخته ملت ایران شد است و همچنین هدف قرار گرفتن هواپیمای جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی وینسنس است که این حوادث بیانگر دشمنی ویژه نظام سلطه به مدیریت آمریکای جنایتکار علیه کشورمان ایران است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید این ایام را به روزهای ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی زیاده‌خواهان و دفاع از حقوق ملت ایران تبدیل کنیم و در کنار قدم‌هایی که برای افزایش اقتدار ملی برداشته می‌شود، باید به استان‌های مرزی و شهرهایی که در دوران دفاع مقدس در معرض آسیب بوده‌اند توجه ویژه‌ای شود که مجلس و دولت به آن اهتمام دارند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه مردم آذربایجان نماد ایستادگی و غیرت هستند، تصریح کرد: شهرهای سردشت و پیرانشهر در برابر متجاوزان ایستادگی کرده‌ و شهدای عالیقدری را تقدیم انقلاب داشته‌اند.

وی افزود: امیدوارم در ایامی که اقتصاد مقاومتی به دستور جمهوری اسلامی تبدیل شده است، بتوانیم با قدم‌های بلند در جهت رشد اقتصادی، افزایش درآمد سرانه ملی و پیشرفت استان آذربایجان غربی پیش رویم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: ان شاءالله شاهد رشد و شکوفایی استان با ظرفیت آذربایجان غربی در تمامی حوزه‌ها باشیم.

نایب‌رئیس مجلس و هیات همراه به محض ورود به استان آذربایجان غربی مورد استقبال استاندار، مسئولان استانی و جمعی از مقامات کشوری و لشگری قرار گرفتند.

کد خبر : ۲۸۶۸۱۷