خبرگزاری کار ایران

ظریف در بدو ورود به وین:

رسیدن به توافق خوب مهم است

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: زمان مهم نیست و تنها رسیدن به توافق خوب مهم است و اینکه به یک نتیجه مناسب برسیم.

به گزارش ایلنا‏، محمدجواد ظریف پس از ورود به وین درجمع خبرنگاران گفت: با هدف رسیدن به یک توافق که منافع و حقوق مردم ایران در آن رعایت شده و برای همه دنیا توافق خوبی باشد، به وین آمده‌ایم.

وی افزود: مطمئن هستیم که اگر طرف مقابل آمادگی این را داشته باشد که حقوق مردم ایران را به رسمیت بشناسد، وظایف خودش را انجام دهد، یعنی تحریم‌ها را بردارد و هم‌زمان با اقدامات ایران، اقدامات خودش را انجام دهد و زیاده‌خواهی نکند، حتما به یک  توافقی می‌رسیم که به نفع همه خواهد بود.

ظریف با بیان اینکه ما با این دید به وین آمده‌ایم، گفت: البته زمان مهم نیست و تنها رسیدن به توافق خوب مهم است و اینکه به یک نتیجه مناسب برسیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر پایبندی طرف مقابل ایران در مذاکرات هسته‌ای به تعهداتش تاکید کرد.

ظریف در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید جان کری وزیر خارجه آمریکا گفته که شرط رسیدن به توافق خوب آن است که ایران به تعهدات بیانیه لوزان پایبند باشد، گفت: در لوزان نسبت به راه‌حل‌ها تفاهم کردیم و در مورد آن راه‌حل‌ها کار را ادامه می‌دهیم. آنچه که ضروری هست آن است که طرف مقابل واقعیت‌ها را بپذیرد و براساس واقعیت‌ها به پیش برود و بر همان اساس تعهدات خودش را انجام دهد.

وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: این تعهدات شامل برداشتن کلیه تحریم‌ها و متوقف کردن همه قطعنامه‌های شورای امنیت است و ما نیاز داریم به صورت جدی این تعهد را در طرف مقابل ببینیم. جمهوری اسلامی ایران کاملا به تعهدات خودش پایبند است و  کار را به پیش می‌برد. 

کد خبر : ۲۸۶۵۱۴