خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در باکو مطرح کرد:

ایجاد فرصت تازه‌ برای همکاری ایران و آذربایجان

سفیر ایران در آذربایجان گفت: فرصت‌های تازه‌ای برای همکاری دو کشور ایجاد شده و برای تقویت مناسبات ، باید از ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

 

به گزارش ایلنا، محسن پاک‌آیین در یک گفت‌وگوی خبری در باکو، با تاکید بر عزم مسئوولان دو کشور برای توسعه همه جانبه مناسبات گفت: تعاملات جدید کشورمان با جهان و رویکرد مثبت بین المللی دولت، همچنین ظرفیت های بزرگ اقتصادی ایران و موفقیت‌های چشمگیری که کشور ما در حوزه های زیرساختی، علمی، فناوری و علوم جدید کسب کرده، زمینه همکاری‌های مشترک با همه کشورها به ویژه همسایگان و از جمله جمهوری آذربایجان را مهیا کرده است.

پاک‌آیین با اشاره به اینکه ایران و جمهوری آذربایجان در مسیر اجرای سیاست برد – برد قرار دارند، یادآور شد: بخشهای خصوصی دو کشور می‌بایست ظرفیت‌های همکاری را در حوزه‌های تجارت، ترانزیت،گردشگری و انرژی شناسایی کرده و با در نظر گرفتن نزدیکی مسافت و اقتصادی بودن هزینه‌های حمل و نقل و تقاضای روز افزون برای محصولات مختلف در بازارهای دو کشور ارتباطات خود را تداوم بخشند.

وی تقویت ارتباطات بخش‌های خصوصی دو کشور با محوریت اتاق‌های بازرگانی و دیگر نهادهای مرتبط با بخش خصوصی را یک ضرورت خواند و از صاحبان صنایع، سرمایه‌گذاران و فعالان بخش‌های مهم اقتصادی در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، عمران و ساختمان، بهداشت، صنایع نساجی، ماشین آلات صنایع غذایی، چوب و کاغذ و گردشگری دعوت کرد تا همکاری اقتصادی با جمهوری آذربایجان را در اولویت قرار دهند.

سفیر ایران، مذاکرات طرفین برای رفع مشکلات موجود در بخش‌های گمرکی، حمل و نقل، تعرفه‌های تجاری، بیمه، صدور ویزا و اجرای طرح‌های مشترک اقتصادی بخصوص در مناطق آزاد را رضایت‌بخش خواند و گفت که آینده روشنی را برای مناسبات دوستانه دو کشور برادر و مسلمان پیش‌بینی می‌کند.

کد خبر : ۲۸۶۳۲۱