خبرگزاری کار ایران

امیرسیاری خبرداد:

حرکت ناوگروه نیروی دریایی به سمت تنگه باب المندب و دریای سرخ

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سی و پنجمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش شامل ناوشکن الوند و ناو جمهوری اسلامی ایران بندرعباس در مسیر عزیمت به تنگه باب‌المندب و دریای سرخ است.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه دیدار با خانواده شهید ماشاءالله عباسپور از شهدای ناوچه جوشن گفت: مهم‌ترین دستاوردی که نیروی دریایی ارتش داشته امنیت در مرزهای آبی، امنیت منابع کشور در آب‌ها و امنیت منافع کشور در آب‌های دوردست است.

وی همچنین اظهار کرد: دستاورد بزرگ نیروی دریایی این است که موفق شده است در دوران دفاع مقدس و شرایط کنونی امنیت را در محدوده مسئولیت خودش یعنی مرزهای آبی و آب‌های دوردست و دریای آزاد برقرار کند.

وی افزود: اگر نتوانیم امنیت را در مرزهای دوردست مثل خلیج عدن برقرار کنیم اقتصاد ما با مشکل مواجه می‌شود. نیروی دریایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس با فعالیت‌ها و عملیات‌های موفقیت‌آمیز خود توانست چرخه اقتصاد کشور را به حرکت دربیاورد و امروز نیز امنیت را در آب‌های دوردست برقرار کرده تا اقتصاد کشور سالم بماند.

سیاری گفت: مهم‌ترین دستاوردی که نیروی دریایی ارتش داشته امنیت در مرزهای آبی، امنیت منابع کشور در آب‌ها و امنیت منافع کشور در آب‌های دوردست است. اگر امنیت نداشته باشیم چیزی نداریم اگر هر پیشرفتی داشته باشیم اما نتوانیم امنیت آن را برقرار کنیم آن پیشرفت در مقابل هجوم دشمن از بین می‌رود.

وی در ادامه اضافه کرد: در دفاع مقدس کشتی‌هایی از بوشهر توانستند اسکورت کشتی‌های نفتکش و تجاری به جزیره خارک و بندر امام را انجام دهند و در مجموع 10 هزار کشتی را اسکورت و امنیت خارگ را تامین کردند و امروز نیز در آب‌های دوردست امنیت را تامین کردند. پرورش نیروهای انسانی تولید ناوها و ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها از عوامل مهم چگونگی تامین امنیت در آب‌ها بوده است.

سیاری در ارتباط با محصولات جدید دفاعی نیروهای ارتش گفت: جدیدترین ساخته نیروی دریایی ارتش ناوشکن دماوند بوده که در حال بهره‌برداری است و ویژگی‌های تولیدات ما این است که در آب‌های دنیا حضور مستمر داشته باشد و امکان لازم برای دفاع از خود را فراهم کنند و دیگر ویژگی تولیدات دفاعی نیروی دریایی این است که سلاح، امکانات و فناوری روز داشته باشند.

وی در ارتباط با هدف از سفر به بوشهر گفت: دیدار با خانواده شهدای نیروی دریایی ارتش و محفل انس با قرآن از برنامه‌های سفر به بوشهر بود و معتقدیم هر‌ آنچه داریم به برکت خون شهداست و استقلال ،امنیت و رفاه کشور به خاطر وجود شهدایی است که با نثار خون خود چنین شرایطی را فراهم کردند زیرا بر همه ما واجب است به دیدار خانواده شهدا برویم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در دیدار با خانواده شهدای منطقه دوم نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: استقلال، بالندگی، رفاه، آسایش و پیشرفت های علمی و صنعتی کشور مدیون خون شهداست.

امیر دریادار حبیب الله سیاری همچنین افزود: شهدا با نثار خون‌شان اقتدار و عزت را به جمهوری اسلامی هدیه کردند و اگر ایثار و مردانگی آنان در مقابل دشمن نبود به طور قطع کشور ما مانند برخی از کشورهای منطقه دچار نابسامانی های متعددی می شد.

وی اضافه کرد: بر ما واجب است برای تشکر و قدردانی از خانواده شهدا خدمت آنان برسیم و از گذشت و ایثار همسران آنها قدردانی کنیم.

سیاری در پایان گفت: امروز هر چه داریم به برکت خون شهداست و ایثار و از جان گذشتگی آنان را نباید فراموش کرد.

کد خبر : ۲۸۶۱۱۰