خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به ایلنا:

اقدامات جبهه یکتا غیرقانونی است

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در احزاب و تشکل‌های سیاسی٬ جبهه یا حزبی به نام یکتا نداریم٬ لذا اقدامات سیاسی آنها غیرقانونی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین مقیمی در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال آیت الله محمدی گیلانی در جمع خبرنگاران در پاسخ اینکه تعداد استعفاء کنندگان مدیران دولتی برای حضور در انتخابات به چه میزان است؟ گفت: چون این افراد استعفاهایشان را به دستگاه‌های خود ارائه می‌دهند٬ از تعداد آنها اطلاع دقیقی نداریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره نامه دبیر شورای نگهبان به وزیر کشور برای انتخابات الکترونیکی اظهار داشت: هر اقدامی که وزارت کشور بخواهد انجام دهد و نیاز به تایید شورای نگهبان باشد٬ حتما انجام می‌دهیم.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا٬ مبنی بر اینکه چندی پیش برخی از وزرای دولت دهم تشکیل حزبی را به نام جبهه یکتا را اعلام کرده‌اند٬ آیا این حزب و همایش آنها قانونی است٬ تصریح کرد: در میان احزاب و تشکل‌های سیاسی جبهه یا حزبی به نام یکتا نداریم٬ لذا اقدامات سیاسی آنها غیر قانونی است.

مقیمی با بیان اینکه آنها می‌توانند بیایند و مجوز بگیرند و به فعالیت بپردازند، خاطرنشان کرد: اگر این افراد می‌خواهند در قالب یک تشکل سیاسی فعالیت داشته باشند٬ باید به دنبال مجوز باشند.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه زمانی با خودسرها که سخنرانی‌ها بهم می‌ریزند٬ برخورد می شود؟ ابرازداشت: وزارت کشور با برهم زدن مراسم‌های رسمی مخالف است و در صورت شناسایی این افراد، آنها را تحویل دستگاه قضایی می‌دهد.

کد خبر : ۲۸۵۷۳۷