خبرگزاری کار ایران

مهیمنی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح‌کرد؛

تشریح‌ فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان استان گلستان

رئیس شورای اصلاح‌طلبان استان گلستان گفت: در حال حاضر چگونگی تشکیل شورای اصلاح‌طلبان هر حوزه انتخابیه‌ را بررسی می‌کنیم. اما تشکیل آن هنوز اجرایی نشده است.

مهیمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به فعالیت‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس عنوان کرد: همانطور که در سایر مناطق کشور٬ فعالیت‌های انتخاباتی کلان اصلاح طلبان آغاز شده؛ از نیمه اردیبهشت شورای استانی اصلاح‌طلبان در استان گلستان تشکیل شد. علاوه بر این ما شورای ملی گلستان نیز در استان خود داریم که این شورا برای برگزاری انتخابات استانی فراخوانی را اعلام کرد.

وی افزود: طی این فراخوان، انتخابات میان200 نفر از فعالان اصلاح‌طلب استان گلستان برگزار شد و در نهایت 25 نفر به عنوان شورای اصلاح‌طلبان در استان گلستان انتخاب شدند٬ که در نهایت بنده به عنوان رئیس این شورا و نقدی گل‌چشمه، ذهتاب، حاتمی به عنوان اعضای این شورا مشخص شدند. شورای استانی گلستان دارای تنوع قومی و سنی بالایی است که این ویژگی برای استان گلستان که دارای اقوام متعددی است، بسیار حائز اهمیت بود.

رئیس شورای اصلاح‌طلبان استان گلستان خاطرنشان کرد: ما در استان گلستان 6 حوزه انتخابیه داریم که برای مرکز استان دو نماینده٬ و برای هر یک از 5 حوزه دیگر یک نماینده خواهیم داشت.

وی درباره اقدامات این شورا تاکنون گفت: هم‌اکنون ما آیین‌نامه داخلی شورای استانی گلستان را تدوین کرده و برای این کار از شورای راهبردی مرکز نظر مشورتی گرفته‌ایم. در حال حاضر چگونگی تشکیل شورای اصلاح‌طلبان هر حوزه انتخابیه‌ را بررسی می‌کنیم. اما تشکیل این شورا هنوز اجرایی نشده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: قرار است ابتدا شورای اصلاح‌طلبان در حوزه‌های انتخابیه به مصادیق و کاندیداهای حوزه‌های خود رسیده و آنها را شناسایی کنند٬ سپس شورای استانی٬ این مصادیق را مورد بررسی قرار داده و نظر نهایی خود را به مرکز منتقل کند.

مهیمنی یادآور شد: تاکنون در شورای اصلاح‌طلبان در استان گلستان 5 جلسه برگزار کردیم و هفته‌ای یک بار این جلسات را تشکیل می‌دهیم. خوشبختانه علیرغم فقدان سیستم حزبی فعال در کشور، در استان گلستان فضای روشن‌فکری حاکم بوده و رابطه خوبی میان اقوام وجود دارد.

وی گفت: خوشبختانه شورای اصلاح‌طلبان در استان گلستان دارای تعامل خوبی با شورای راهبردی مرکز است. آقایان «درازگیسو» و «مهیمنی» که هر دواز استانداران گذشته این استان بوده‌اند و همچنین آقایان «قلی‌زاده» و «دوست‌محمدیان» که پیش از این معاون استاندار بودند و آقای «میر‌اکبری» از مدیران اصلاح‌طلب٬ در حال حاضر رابطان شورای اصلاح‌طلبان گلستان با مرکز هستند و مرتبا نظرهای جمع اصلاح‌طلب را منتقل می‌کنند.

کد خبر : ۲۸۴۹۲۵