خبرگزاری کار ایران

در حاشیه نشست فوق العاده سازمان همکاری‌های اسلامی؛

امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عربستان دیدار کرد

معاون امور عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در حاشیه نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌‌های اسلامی در جده با وزیرخارجه عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در رابطه با این دیدار گفت: در این دیدار درخصوص برخی موضوعات منطقه، رایزنی و دیدگاه‌ها، به طور شفاف و صریح بیان شد.

معاون وزیرامورخارجه کشورمان همچنین گفت: در این دیدار ضمن اعلام غیرسازنده بودن رویکرد نظامی در منطقه، دیدگاه ایران مبنی بر ضرورت دور کردن منطقه از جنگ و تقویت روند سیاسی مجددا مورد تاکید قرار گرفت و اعلام شد، گفت‌وگو و همکاری موثر، مهمترین عامل در برون رفت از مشکلات منطقه و رسیدن به امنیت پایدار جمعی است.

وی که با خبرگزاری صداوسیما مصاحبه می‌کرد، تصریح کرد: در این دیدار اعلام شد که از رویکرد سیاسی سازنده و امنیت منطقه، همه سود خواهند برد.

به گفته وی، وزیر خارجه عربستان هم در این دیدار با تاکید بر اهمیت گفت‌وگو میان کشورها و ضرورت همکاری همه طرف‌ها در ایجاد امنیت منطقه، حادثه روی داده در فرودگاه جده را محکوم کرد و گفت: که احکام صادره درخصوص ماموران خاطی به زودی اعلام و اجرا خواهد شد.

کد خبر : ۲۸۴۳۶۲