خبرگزاری کار ایران

سجادی در نشست خبری مطرح کرد:

شرایط حمایت از آیت‌الله هاشمی برای مجلس خبرگان/ دلایل استعفای متکی از شورای مرکزی جبهه پیروان

نشست خبری جبهه پیروان خط امام و رهبری با پاسخگوی کمال سجادی سخنگوی این جبهه٬ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ سجادی با اشاره به اینکه ایران دستاوردهای فعلی خود را مرهون نظرات ارزشمند مقام معظم رهبری است٬ گفت: در حال حاضر جبهه پیروان که از ائتلاف 18 گروه و تشکل سیاسی اصولگرا تشکیل شده٬ که برای حضور در انتخابات مجلس و انتخابات خبرگان به این جمع‌بندی رسیده که با انسجام و همگرایی بیشتر در انتخابات حضور پیدا کند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با ذکر به اینکه الگویی شبیه 1+6 یا 8+7 که در ادوار گذشته به اصولگرایان برای رسیدن به وحدت کمک کرده بود٬ در این دوره نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت٬ گفت: طرح وحدت در حال نهایی شدن است.

وی با اشاره به ثبات مرتب و منظم جبهه پیروان  با جامعتین گفت: ما جامعتین را مرجع اصولگرایی می‌دانیم و در مواقع لازم نیز از طریق دبیرکل یا دیگر اعضا٬ نظر خود را به جامعتین منتقل می‌کنیم.

سجادی تاکید کرد: تجربه انتخابات مجلس نشان می‌دهد که وحدت می‌تواند اصولگرایان را به پیروزی برساند و تجربه انتخابات ریاست جمهوری نشان داد اختلاف تا چه اندازه می‌تواند بین اصولگرایان شکاف ایجاد کند و آنها را به اختلاف بکشاند.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر شاخصه‌های اصولگرایی گفت: اگر به شاخصه‌ها و زیرساخت‌های اعتقادی اصولگرایان توجه کنیم٬ رسیدن به وحدت دشوار نخواهد بود. اما اصولگرایان در انتخابات آتی به وحدت خوبی خواهند رسید و همه گروه‌های اصولگرا به جز جریان انحرافی٬ در کنار ما خواهند بود.

سجادی با اشاره به جلسات متعدد موتلفه، پایداری و ایثاگران و اقدامات حجـ الاسلام تقوی تاکید کرد: ما برای انتخابات مجلس کمیته انتخاباتی تعیین کردیم تا کاندیدای بالقوه را از سطح کشور معرفی کند. مضاف بر اینکه آقای محسن کوهکن رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خواهد بود.

وی واحدهای تبلیغات، خواهران، استان‌ها و تدارکات را از کمیته‌های زیر مجموعه جبهه پیروان معرفی کرد و گفت: خوشبختانه این دولت توجه ویژه‌ای به مساله احزاب و سازمان‌های مردم نهاد دارد و بازگشایی خانه احزاب یکی از کارهای خوب است که در آن به نظر جبهه پیروان نیز توجه شد و فقط  باید تکلیف احزاب مستقل مشخص‌تر شود.

سجادی تاکید کرد: ساختار خانه احزاب باید به شکلی باشد که کار صنفی احزاب را دنبال کند و اگر قرار به کار سیاسی باشد٬ در مقوله منافع ملی باشد.

وی درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: با توجه به اینکه خود من وزارت خارجه‌ای هستم؛  دشواری کار دیپلمات‌های ایران را درک می‌کنم٬ اما خوشبختانه در این زمینه ما معیار داریم  و به نظرات رهبری اعتقاد داریم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با یادآوری جنایات  آمریکا در حق ملت ایران گفت: اگر بحث بی‌اعتمادی باشد٬  این ماییم که باید به این کشورها بی‌اعتماد باشیم.

سجادی در باره پروتکل الحاقی گفت: درست است که 125 کشور پروتکل الحاقی را پذیرفته‌اند٬ اما گروهی از این کشورها اصلا انرژی هسته‌ای ندارند و گروهی از این کشورها مثل آمریکا و روسیه و فرانسه قیدهایی را برای پذیرش پروتکل الحاقی گذاشته‌اند.

سجادی در پاسخ به سوالی درباره آغاز به فعالیت حزب یکتا گفت: این امکان وجود دارد تا تمام اصولگریان با توجه به زیرساخت‌های موجود فعالیت کنند و در این میان٬ حزب یکتا نیز می‌تواند در چهارچوب سایر گروه‌های اصولگرا به فعالیت بپردازد.

وی با اشاره به اینکه بعضی اعضای شورای مرکزی جبهه پیروان در هیئت موسس یکتا حضور دارند٬ تصریح کرد: به جز گروه انحرافی٬ هر گروه اصولگرایی که محوریت جامعتین را پذیرفته باشد٬ می‌تواند در انتخابات در کنار اصولگرایان قرار بگیرد و ما برای آنها آروزی موفقیت داریم.

سجادی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا٬ درباره معرفی کاندیدهای جدید با توجه به اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان اصولگرا گفت: به هر حال برخی افراد شاید کاندید نشوند.

وی تاکید کرد: به هر حال معیارهایی برای معرفی کاندیدها وجود دارد و هر کس این چارچوب را بپذیرد٬ در لیست اصولگرایان قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا٬ در باره احتمال حمایت جبهه پیروان از آیت‌الله هاشمی در انتخابات خبرگان رهبری گفت: بحث خبرگان یک بحث کارشناسی و دقیق است و ساز و کار آن مربوط به علما و به خصوص جامعه مدرسین و بعد جامعه روحانیت است.

وی افزود ما هنوز وارد بحث مصداقی نشده‌ایم٬ اما هر فهرستی که از سوی جامعتین معرفی شود را حمایت خواهیم کرد.

وی درباره حواشی برخی سخنرانی‌های سیاسی نیز گفت ما این رفتارها را به هیچ وجه تایید نمی‌کنیم٬ چون برای اظهار نظر یا اعتراض راهکار قانونی وجود دارد و اینکه افرادی بخواهند سخنرانی فرد شناخته‌شده‌ای را به هم بزنند درست نیست.

وی مشی اعتدال را مشی امام و رهبری معرفی کرد و گفت: این برخلاف روش اعتدال است که در سخنرانی‌ها اخلال ایجاد شود.

سجادی در پاسخ به سوال ایلنا٬ درباره دعوت از افراد برای نامزدی در انتخابات گفت: قسمتی از این تصمیم حزبی است و قسمتی شخصی٬ اما ما هنوز وارد مصادیق نشده‌ایم

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره کاندید شدن خود در انتخابات گفت: این مسئله هنوز مشخص نیست و با توجه به اینکه تلکیف استانی شدن انتخابات روشن نشده٬ باید منتظر نتایج این بررسی‌ها باقی ماند.

وی افزود طرح استانی شدن نکات مثبت و منفی زیادی دارد٬ اما به نظر می‌رسد با استانی شدن انتخابات شانس حضور چهره‌های ملی و حزبی بیشتر خواهد شد.

سجادی در پاسخ به سوالی درباره استعفای آقای متکی از شورای مرکزی جبهه پیروان گفت: ایشان به عنوان یک نیروی موثر همواره به این مجموعه کمک کرده‌اند٬ اما از انتخابات سال 92 در جلسات کمتر حضور پیدا می‌کردند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: شورای مرکزی جبهه پیروان از افراد حقوقی تشکیل شده و ایشان به خاطر مشغله کاری از دبیر کلی حزبی که در آن حضور داشتند٬ کنار رفته‌اند و بنابراین در جلسات جبهه پیروان کمتر حضور پیدا می‌کنند.

کد خبر : ۲۸۴۱۷۲