خبرگزاری کار ایران

کمالوندی در جمع خبرنگاران:

صالحی فعلا به تیم مذاکره کننده نمی‌پیوندد/ وزارت‌خارجه در مورد تغییر مکان مذاکرات تصمیم‌ می‌گیرد

معاون سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه فعلا قرار نیست صالحی به تیم مذاکره کننده بپیوندد، گفت:‌ در خال حاضر دو نفر از آقایان رحیمیان و امینی در تیم مذاکره کننده حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا بهروز کمال‌وندی در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «از سعدآباد تا لوزان» در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که آیا آقای صالحی با تیم مذاکره‌کننده برای مذاکرات در هفته آخر مانده تا ضرب‌الاجل راهی مذاکرات خواهند شد، گفت: فعلا قرار نیست آقای صالحی بروند چون ایشان کلیات را صحبت کردند و ما بر روی کلیات به توافق رسیدیم و مشکلی نداریم. همچنین بر روی کاغذ دو نفر از همکاران‌مان یعنی آقایان رحیمیان و امینی در تیم مذاکره کننده حضور دارند.

وی درباره تغییر محل مذاکرات با توجه به جاسوسی اسرائیل از اماکنی که مذاکرات صورت می‌گیرد اظهار داشت: تصمیم درباره تغییر محل مذاکرات را باید وزارت خارجه بگیرد.

معاون سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره اینکه به نظر شما تا پایان 30 ژوئن طرفین به نتیجه می‌رسند؟ تصریح کرد:  ما بر اساس اینکه در 30 ژوئن به نتیجه می‌رسیم در حال مذاکره هستیم.

کمالوندی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره احتمال تمدید مذاکرات خاطرنشان کرد: الان زود است که درباره تمدید بگویم بله یا خیر.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره برخی از بخش‌های گزارش آمانو که گفته بود باید برای حل مسائل  گذشته ایران (PMD) یک سقف زمانی در نظر گرفته شود ابراز داشت: این نکته بسیار مثبتی بود که در گزارش آقای آمانو آمد و از دید رسانه‌ها مغفول ماند. چرا که در گزارش‌های آقای آمانو مسائل تکراری بسیاری آمده بود و رسانه‌ها از این مساله عبور کردند این در حالی است که این بخش مساله جدیدی است که می‌گوید پرداختن به مسائل گذشته ایران بی‌انتها نیست و نیازمند یک چارچوب زمانی معقول است و این اولین باری است که این نکته بیان شده است. البته ایران پیش از آن بر این مساله تاکید داشته و این گفته نشان می‌دهد که فشارهای ایران برای پایان دادن به این موضوع در حال نتیجه دادن است.

کد خبر : ۲۸۴۰۲۷