خبرگزاری کار ایران

رایزنی معاون ظریف با وزرای خارجه و انرژی ارمنستان

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ایران در سفر به ایروان و گفت‌وگو با وزرای خارجه و انرژی ارمنستان راهکارهای توسعه همکاری‌های اقتصادی 2 کشور را بررسی کرد و قرار شد عملیات اجرای خط سوم انتقال برق به زودی آغاز شود.

به گزارش ایلنا، ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران با «یرواند زاخاریان»، وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان در ایروان به منظور بررسی راهکارهای توسعه همکاری‌های اقتصادی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین توسعه همکاری‌های اقتصادی به ویژه طرح احداث خط سوم انتقال برق ایران -ارمنستان را بررسی کردند، طرحی که اجرای آن افزایش دو تا سه برابری مبادله برق بین دو کشور را باعث می‌شود.

طرفین توافق کردند تا یک ماه و نیم دیگر عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.

«یرواند زاخاریان»، وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان در این باره گفت: در زمان حاضر میزان تبادل انرژی بین ایران و ارمنستان افزون بر یک میلیارد کیلو وات‌ ساعت در سال است که امیدواریم این رقم با اجرای خط سوم انتقال برق، افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.

وی ادامه داد: قرار شد عملیات اجرای خط سوم انتقال برق بین ایران و ارمنستان تا یک ماه و نیم دیگر آغاز شود و تا سال 2018 میلادی به پایان برسد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با «ادوارد نعلبندیان» وزیر خارجه ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

توسعه همکاری‌های پارلمانی، راهکارهای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و اجرایی کردن طرح‌های مشترک در زمینه حمل و نقل و انرژی موضوعات اصلی این ملاقات بود.

ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدار تصریح کرد: پروژه‌های بسیاری را در ارمنستان در دست اجرا داریم که امیدواریم هر چه زودتر مرحله عملیاتی آن آغاز شود.

وی با اشاره به روابط بسیار خوب ارمنستان و ایران افزود: ما امکانات بسیاری برای سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات فنی‌ و مهندسی به این کشور داریم.

 

کد خبر : ۲۸۳۵۸۰