خبرگزاری کار ایران

حبیبی در نشست رابطین جامعتین و اصولگرایان:

چه با موتلفه چه بی موتلفه٬ باید پیروز انتخابات مجلس شویم

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: ما دو آرایش احتمالی می‌توانیم داشته باشیم؛ اول غلبه بر رقبا؛ ولو با حضور 50 نماینده موتلفه٬ و دوم،‌تشکیل مجلس اصولگرا٬ ولو با عدم حضور حتی یک عضو از موتلفه.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدنبی حبیبی در نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان که در مجتمع آدینه در حال برگزاری است٬ گفت: همگرایی نیروهای انقلاب یک ضرورت دائمی است.

دبیر کل جمعیت موتلفه اسلامی با یادآوری تحلیل حزب موتلفه در سال 92 مبنی بر اینکه در صورت تعدد کاندیداهای اصولگرا و وحدت رقبا٬ احتمال شکست اصولگرایان وجود دارد، اظهار داشت: ما این تحلیل را به علما و مراجع اعلام کردیم که اگر چنین شود احتمالا شکست می‌خوریم.

حبیبی در ادامه به سخن آیت‌الله مکارم اشاره کرد و گفت: ایشان گفتند حتما شکست می‌خورید، تفرق خلاف عقل و شرع است و در این خلاف عقل و شرع بودن برای سال 94 بسیار مهمتر است.

 این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: 4 ماه قبل  یکی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب گفت ما به همراه اعتدالیون به دنبال یک لیست واحد هستیم و اطلاع دارم در طرف مقابل هم جلساتی تشکیل می‌شود.

حبیبی با تاکید مجدد بر اینکه انتخابات مجلس مهمتر و حساس‌تر از انتخابات ریاست جمهوری 92 و مجلس نهم است، تصریح کرد: معتقدم یک راه بیشتر  پیش روی اصولگرایان نیست و آن ائتلاف است و اگر چنین نکنیم اشتباه استراتژیک انجام داده‌ایم.

دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به جلسات این حزب با جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری خاطرنشان کرد: در آن جلسات گفتم که ما دو آرایش احتمالی می‌توانیم داشته باشیم؛ اول غلبه بر رقبا؛ ولو با حضور 50 نماینده موتلفه٬ و دوم،‌تشکیل مجلس اصولگرا٬ ولو با عدم حضور حتی یک عضو از موتلفه؛ که ما این دومی را ترجیح می‌دهیم. از طرفی همه می‌دانند وقتی موتلفه حرفی زده٬ به آن عمل می‌‌کند.

وی با بیان اینکه همگرایی در استان‌ها اگر جلوتر از تهران نباشد٬ عقب‌تر هم نیست، یادآور شد: دبیر یکی از استان‌هایمان گفت ما در یک حوزه انتخابیه تاکنون 150 دیدار داشته‌ایم و حتی نماینده‌شان معلوم است و در بعضی از استان‌ها نیز اصولگرایان روال را طوری تنظیم کرده‌اند تا اگر در مرکزی اصولگرایان به وحدت نرسیدند٬ آنها وحدت داشته باشند.

کد خبر : ۲۸۳۴۷۷