خبرگزاری کار ایران

دریادار سیاری:

دانشجویان ارتشی خود را برای جنگ‌های پیشرفته آینده آماده کنند

فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشجویان ورزشکار ارتش گفت: جنگ‌های آینده علم محور است و آینده‌سازان ارتش باید خود را برای این گونه جنگ‌ها آماده کنند.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار سیاری با حضور در مراسم اختتامیه مسابقه‌های ورزشی دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های ارتش خطاب به دانشجویان ارتشی گفت: شما برترین جوانان کشور هستید و باید خود را برای مقابله با دشمن، در هر زمان و هر مکانی با هر شرایطی آماده کنید. شما آینده‌سازان ارتش جمهوری اسلامی ایران هستید و برای خدمت آینده و پرافتخار در ارتش آموزش می‌بینید و آماده می‌شوید، اما آینده پرافتخار ایران نیاز به نیروهای مسلح قوی دارد.

وی ادامه داد:‌ اگر قدرت داشته باشیم در همه جای جهان جای خود را باز می‌کنیم، اما اگر ضعیف باشیم زیر بار ظلم می‌رویم. رهبر معظم انقلاب هم سال گذشته گفتند که قوی شوید تا زیر بار حرف زورگویان نروید. باید برای آینده روشن نیروهای مسلح، الزاماتی را فراهم کنیم.

فرمانده نیروی دریایی همچنین گفت: فناوری رو به رشد است و ما در عصر اطلاعات به سر می‌بریم. عصر، عصر سلاح‌های هوشمند و پیشرفته است و فرماندهان و مدیران، دانش محور هستند. یکی از الزامات کار این است که همه عزیزان، مخصوصا تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران خود را مطابق شرایط آینده آماده کنند.

دریادار سیاری افزود: ما برای این آماده می‌شویم که کشور را مقابل هر تهدیدی حفظ کنیم. پس باید به روحیه سلحشوری که در سخنان فرمانده معزز کل قوا هم هست، برسیم و خود را طوری پرورش دهیم که برابر تهدید دشمنان بایستیم و بدانیم که در آینده باید در هر جبهه بجنگیم؛ دفاع سخت و جنگ نرم.

وی در ادامه به الزامات سه گانه برای رسیدن به توان رزمی و دفاعی کامل اشاره کرد و گفت: آینده‌سازان ارتش جمهوری اسلامی باید در سه عرصه خود را تقویت کنند. نخستین مورد ارتقای علمی است. جنگ‌های آینده و نظامیان آینده دانش محور هستند و سلاح‌ها هوشمند می‌شوند. اطلاعات بسیار بالاست و زمانی است که ربات‌ها و تجهیزات پیشرفته وارد کار می‌شوند. بنابراین نه تنها نباید در این زمینه از دنیا عقب باشیم بلکه باید جلو هم باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین گفت: در افق 1404 آمده که ما باید قدرت اول منطقه باشیم. پیشرفت علمی از نسل ما گذشته و هرچند ما هم باید خود را با اقتضای روز تطبیق دهیم اما اکنون زمانی است که جوانان و دانشجویان ارتشی باید خود را برای آینده مهیا کنند. دانشجویان ارتشی بهترین جوان‌های کشور هستند چون ضمن دارا بودن سلامت کامل و گذراندن تست هوش، از فیلترها و مصاحبه‌های متعدد عبور کرده‌اند و از خیل عظیم جوان‌ها برگزیده شده‌اند.

وی ادامه داد: دومین نکته مهم پرورش معنوی است. باید برای ارتقای سطح ایمان و عقیده تلاش کنیم. رهبر معظم انقلاب امسال در جمع کارکنان ارتش فرمودند که باید بصیرت دینی داشته باشیم. ایشان بصیرت دینی را قطب‌نمای حرکت در اوضاع پیچیده و غبارآلود امروز می‌دانند. اگر ایمان قوی باشد در اوضاع پیچیده و غبارآلود امروز مقابل جنگ نرم دشمن که قصد نفوذ به مغز جوانان ما دارد، می‌ایستیم وگرنه اسیر جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمن می‌شویم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش سومین نکته حائز اهمیت را آمادگی جسمانی بالای ارتشیان دانست و گفت: در ارتش همیشه گفته‌ایم که آمادگی داریم در شرایط جوی مختلف و در هر جایی با دشمن نبرد کنیم. آمادگی جسمانی بالا، بصیرت دینی و اعتماد به نفس می‌آورد و کسی پیروز است که اعتماد به نفس بالایی داشته باشد.

وی در پایان گفت: لازم می‌دانم از عزیزانی که در بحث ورزش تلاش می‌کنند و روح ورزشکاری را در جوانان پدید می‌آورند قدردانی کنم. جوانان ارتشی ما با عزم و اراده بلند و با تجهیز به آن سه مورد مهم قادر خواهند بود که تحت فرماندهی ولی امر مسلمین، مقابل هر تهدیدی با هر شدت و اندازه و سمت و سو ایستادگی کنند و پوزه هر دشمنی را به خاک بمالند.

کد خبر : ۲۸۳۱۷۱