خبرگزاری کار ایران

سید حسن نصرالله:

آیت‌الله خامنه‌ای دارای قدرتی بزرگ برای تحمل فشارها و سختی‌ها هستند

دبیرکل‌ حزب‌الله لبنان گفت:‌ امام خامنه‌ای تهدیدها، فرصت‌ها ، راه‌های تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها را به خوبی می‌شناسند و دارای قدرتی بزرگ برای تحمل فشارها و سختی‌ها هستند.

به گزارش ایلنا، سید حسن نصرالله در دومین همایش نوآوری و اجتهاد از دیدگاه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان راهبردهای فرهنگی اسلامی در جهان امروز گفت: امام خامنه‌ای فرماندهی شجاع برای امت اسلامی و متفکر و اندیشمندی بزرگ هستند که با علوم غیرحوزوی مانند شعر و ادب و فرهنگ هم آشنایی بسیاری دارند.

در این همایش که عصر امروز (چهارشنبه) در سالن مجمع الحدث دانشگاهی وابسته به دانشگاه لبنان آغاز شده است، صدها تن ازعلما، دانشمندان و اصحاب فرهنگ ، اساتید دانشگاه ها از برخی کشورها مانند ایران، لبنان، مغرب، عراق ، اردن ، عمان و همچنین الازهر مصر شرکت کرده اند.

در این همایش به ابتکار پژوهشکده مطالعات دینی و فلسفی « المعارف الحکمیه» لبنان برگزار شده ، یک هیات بزرگ از روحانیون و شخصیت های دانشگاهی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست حجت الاسلام علی ذو علم معاون پژوهشی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در این همایش حضور یافته است.

نخستین همایش نوآوری و اجتهاد از نگاه حضرت امام خامنه ای خرداد ماه سال 1390 در بیروت پایتخت لبنان برگزار شده بود.

دبیرکل حزب الله که از طریق ویدئو کنفرانس سخن می گفت، با بیان اینکه امام خمینی شخصیتی با ابعاد مختلف هستند، اظهارداشت:از زمانی که حضرت امام خامنه‌ای رهبری را بعد از حضرت امام خمینی(ره) برعهده گرفتند، غربی‌ها یک تحریم قوی و شدیدی را برای اظهارات ایشان در باره مسائل بسیار مهم وضع کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با زبان جدید و عصر سخن می‌گویند، تصریح کرد: ایشان از قدرت عالی تدبیر امور برخوردار هستند و این ویژگی با مسئولیت خطیری که برعهده دارند، بسیار اهمیت دارد.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه امام خامنه‌ای تهدیدها، فرصت‌ها ، راه‌های تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها را به خوبی می‌شناسند و دارای قدرتی بزرگ برای تحمل فشارها و سختی ها هستند، گفت: ایشان از زمان ارتحال حضرت امام خمینی (ره) رهبری امت اسلامی و مسلمانان را به بهترین وجه ممکن و در مراحل بسیار سخت انجام داده اند.

دبیرکل حزب الله به عنایت خاص امام خامنه‌ای به کتاب و حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اشاره کرد و افزود: در جهان نمی‌توان رهبری را مانند امام خامنه‌ای یافت که فرصت زیادی را برای اهتمام به کتاب صرف کند و جوانان را به اهتمام به فرهنگ و مطالعه ترغیب نماید.

وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری به طور مستمر و مستقیم با بخش‌های مختلف امت و جامعه به ویژه جوانان و دانشجویان برای آگاهی از مشکلات و نیازمندی های آنان در ارتباط هستند، خاطرنشان کرد : ایشان فقیهی دانشمند هستند و با زبان عصر که همه آن را درک می‌کنند و می‌فهمند، سخن می‌گویند و با متون دینی آشنایی کامل دارند.

سید حسن نصرالله از مهمترین ویژگی‌های مقام معظم رهبری را اصالت ، استقلال ، اجتهاد فکری و عدم تسلیم شدن در مقابل فشارهای فکری دانست و گفت که جمهوری اسلامی ایران با رهبری حکیمانه ایشان به یک قدرت بزرگ منطقه ای تبدیل شده است.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « امام خمینی در بسیاری از مسائل، آزادی‌های عمومی، خانواده، زن، روابط بین‌المللی و مسائل جهان اسلام مواضع و احکامی روشن و واضح دارند»، تصریح کرد: در دوران کنونی بسیاری از اصحاب فرهنگ در نتیجه فشارهای فکری و فرهنگی تا حد انکار اصول اساسی اسلام هم پیش رفته‌اند.

وی با بیان اینکه ما در این شرایط سخت و خاص امت اسلامی به رهبر و اندیشمند بزرگ اسلامی مانند آیت‌الله خامنه‌ای و همچنین علما و اندیشمندان برای حل مشکلات نیاز داریم، گفت: باید شخصیت بزرگ امام خامنه‌ای را بیشتر و بیشتر بشناسیم و معرفی کنیم نه اینکه ایشان نیاز دارند بلکه ما و مردم درهر زمانی نیازداریم مرجع تقلید و رهبری که امت را در رویارویی با محورهای بین المللی ، تهدیدها و توطئه ها هدایت می کند، بشناسیم.

سیدحسن نصرالله افزود: ما امروز به تلاش زیادی برای دفاع از اسلام و اصول ، نظریه ها و احکام اسلام نیاز داریم تا بتوان به امت در مقابله با روش ها و اسلوب های وحشیانه به نام اسلام کمک کرد.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: برای خاتمه دادن به اندیشه تکفیری تروریستی تنها راه کارهای سیاسی و نظامی نیاز نیست بلکه به حل اندیشه‌ای آن هم نیاز داریم به ویژه اینکه رسالت‌های انبیاء(ع) همواره در معرض هجمه های فکری قرار دارند.

وی تصریح کرد: به دلیل وجود اندیشه تکفیری تروریستی امروز به جای اینکه اسلام را به جهانیان عرضه کنیم مجبور هستم به دفاع از آن بپردازیم.

کد خبر : ۲۸۳۰۲۰