خبرگزاری کار ایران

امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه:

سیره امام(ره) تحریف نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۶۶۱

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد: اقامه نماز و توجه به خدا در وجود امام بود و خوشبختانه سیره عملی امام قابل تحریف نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله ناصر امامی کاشانی در خطبه های  نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم امام خمینی گفت: مطالب رهبری، مطالب بسیار عالی و ارزنده ای بود و این نعمتی بود که امام به جمهوری اسلامی مرحمت فرمودند.

وی با بیان اینکه مسئله ولایت مسئله مهمی است، اظهار داشت: نظام اسلامی با نظام های دیگر تفاوت اساسی دارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به افرادی که در دانشگاه های داخل و خارج از کشور مسئله امام زمان(عج) را زیر سوال می برند، اظهار داشت: برخی از این افراد دشمنان اسلام هستند و با پول نفتی که از عربستان می رسد این کارها را پیش می برند و برخی از این افراد شیعه و اهل دین هستند که مخالفت با اصل نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه آنها را به آن سمت می کشد که امام زمان(عج) را نفی کند.

امامی کاشانی با یادآوری اینکه حکومت ایران، نظامی ولایی است و مردم هم باید بر همین اساس حرکت کنند، خاطرنشان کرد: برخی گمان می کنند اگر اصل را بزنند این حرکت متوقف می شود.

وی با تاکید مجدد بر اینکه مطالب رهبری در حرم مطهر امام خمینی (ره) مطالب عالی و ارزنده ای بود، ابراز داشت: اساس این بحث ها معنوی بودن انقلاب است و یکی از امتیازات ما با خدا بودن و خالص بودن او است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با ذکر خاطره ای از لحظات زندگی امام که حتی در حالت اغما نیز در لحظه اذان زبان ایشان به یاد خدا می چرخید و موجب شگفتی پزشکان شده بود، بیان کرد: اقامه نماز و توجه به خدا در وجود امام بود و خوشبختانه سیره عملی امام قابل تحریف نیست.

امامی کاشانی تاکید کرد: برخورد امام با دخالت بیگانگان و برخورد ایشان با مشکلات جهان اسلام را نمی توان تحریف کرد؛ چنانچه مسئله توجه به اقتصاد و تامین زندگی مردم نیز همواره مورد توجه امام بود و ایشان تاکید داشت مبارزه با دشمن باید به شکلی باشد که مانع استعمار آنها و استثمار مردم شود که باید به آن توجه شود.

وی در آخرین فراز خطبه‌های نماز جمعه یادآور شد: امام راحل همواره به موضوع جوانان توجه داشتند، ایشان همواره طلبه‌ها را به رعایت اخلاف و تقوا توجه می‌دادند، آموزش و پرورش و آموزش عالی و اساتید و معلمان باید توجه به فرهنگ و اخلاق جوانان داشته باشند،‌افرادی که برای جوانان تدریس می‌کنند باید شرایط ویژه‌ای داشته باشند چون آموزش در هر کشوری مهمترین امر است که باید به آن توجه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز