خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر کشور؛

کلنگ احداث بیمارستان انکولوژی عباس ناظران به زمین زده شد

با حضور وزیر کشور و استاندار خراسان رضوی کلنگ احداث بیمارستان انکولوژی عباس ناظران به زمین زده شد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در این مراسم با بیان اینکه هدف از خلقت انسان عبودیت پروردگار است، گفت: در راه بندگی خداوند بزرگترین خیر کسب رضای الهی است که از راه ایمان و عمل صالح محقق می شود.

وی افزود: اقداماتی که خیران با نیت رضایت الهی برای رفع مشکلات جامعه انجام می دهند در زمره اعمال صالح قرار دارد.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین برنامه های محوری دولت تدبیر و امید اجرای سیاست هایی در حوزه بهداشت و سلامت جامعه است، خاطرنشان کرد: این مهم برای عمل به آیات و احادیث اسلامی و در راستای حفاظت از نعمت سلامتی به عنوان یکی از اصلی ترین عنایت پروردگار به بندگانش در دستورکار قرار دارد.

وی با بیان اینکه استاندار محترم و مسئولان استان در خصوص حمایت از خیران و تشویق سایرین به این عمل خداپسندانه نگاه ویژه ای را دارند، تصریح کرد: دولت یازدهم در بودجه عمومی کشور در سال 94 مقادیری را به حوزه سلامت اختصاص داده و تبصره هایی را برای حمایت از خیران گنجانده است.

رحمانی فضلی بهترین نوع مشارکت خیران را در کارهای عام المنفعه به خصوص در حوزه سلامت دانست و ابراز امیدواری کرد: این سنت الهی برای رضایت پروردگار و کمک به نیازمندان بیش از گذشته نهادینه شود.

علی رضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات صورت گرفته حوزه سلامت در استان، گفت: در سال گذشته یک میلیون و 200 هزار نفر در استان در طرح بیمه سلامت ثبت نام کردند که برای یک میلیون نفر از آنها دفترچه بیمه صادر شده است.

وی تکمیل خانه های بهداشت روستایی، توسعه خدمات درمانی در مناطق حاشیه شهر با راه اندازی خانه های بهداشت و طرح غربالگری سلامت برای جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری این مناطق را از جمله طرح های اجرایی استان در حوزه سلامت برشمرد.

رشیدیان اظهار داشت: پروژه ساخت بیمارستان انکولوژی عباس ناظران با بهره گیری از مساعدت خیران و با حمایت های مالی و معنویی انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد در زمینی به مساحت 26 هزار متر مربع زیربنا آغاز شد.

استاندار خراسان رضوی ضمن قدردانی از کمک های خیران استان در راستای توسعه بیمارستان ها در سطح شهر مشهد، ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت و تشویق خیران به مساعدت در این حوزه شاهد توسعه خدمات بهداشتی-درمانی در استان باشیم.

کد خبر : ۲۸۱۴۱۴