خبرگزاری کار ایران

فاضل میبدی در گفت‌وگو با ایلنا:

گروهی در صداوسیما سیاه‌نمایی هسته‌ای می‌کنند

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عده‌ای در صداوسیما در بحث هسته‌ای سیاه‌نمایی‌ می‌کنند و کلیت منافع ملی برایشان مطرح نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا؛ درباره عملکرد صداوسیما به عنوان یک رسانه ملی در مواجه با موضوع‌های ملی از جمله مسئله مذاکرات هسته‌ای گفت: صداوسیما بخش کوچکی از جریان‌های فکر موجود در جامعه را نمایندگی می‌کند و گویا تنها برای آنها برنامه می‌سازد. مدیریت آقای سرافراز نیز تغییر محسوسی در رویکردها و برنامه ایجاد نکرده٬ بلکه حتی در برخی از حوزها شرایط  بدتر شده است.

وی ادامه داد: امروز دولت تدبیر امید در راستای شعارهای انتخاباتی و رای مردم٬ برای حل موضوع هسته‌ای حرکت‌هایی انجام داده و رهبری نیز از این اقدام دولت حمایت کرده‌اند و گزارش‌های مذاکرات به ایشان داده می شود.

 این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: متاسفانه گروهی کوچکی که در انتخابات شکست خورده‌اند و امروز اداره  برخی از نهادها را به عهد دارند٬  با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند٬ در راستای جنجال سازی مداوم خود و عدم توجه  قانون و رای مردم در روند همیشگی خود حرکت می‌کنند؛ این گروه سردمدار برگزاری تجمع‌های اعتراض‌آمیز غیرقانونی در سطح کشور هستند که هدفی جز حمله به دولت ندارد٬ اما متاسفانه همین گروه که در گذشته حمایت تمام قدی از دولتی داشتند که انواع فشارها و مشکلات را برای کشور ایجاد کرد٬ امروز از این موضوع در تجمع‌های غیرقانونی خود دم می‌زنند که دولت باید یک‌جا تحریم ها را بردارد٬ در حالی که آن را کاغذ پاره می‌دانستند.

فاضل میبدی بیان کرد: امروز در شرایط فعلی٬ برخی با نگاه جناحی به دنبال آن هستند که مذاکرات شکست بخورد تا همان گروهی که در دولت قبل کشور را به بیراهه برده بود٬ اداره کننده کشور شود و آنها به منافع محدود خودشان برسند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: متاسفانه شاهد هستیم در برخورد با مسئله ملی مذاکرات هسته‌ای٬ رسانه‌ای مانند صداوسیما در جایگاه ملی خود خواسته یا نا خواسته با این جریان‌ها هماهنگ عمل می‌کند.

وی افزود: این موضوع در زمان دولت اصلاحات واضح بود که صداوسیما و برخی روزنامه‌‌ها سعی می‌کردند با پوشش خاص اخبار و برنامه‌ها٬ برای دولت مشکلی ایجاد کنند؛ امروز هم  همین گروه و جریان کوچک که در صداوسیما نیز حضور دارند٬ مقابل دولت آقای روحانی حرکت می‌کنند و به خصوص در موضوع مسئله هسته‌ای سعی می‌کنند سیاه نمایی‌های را به تصویر بکشند٬ به‌گونه‌ای که کلیت منافع ملی برای این جریان مطرح نیست.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این گروه می‌خواهد با مایوس کردن مردم از شعارهای اصلی با اینگونه برنامه‌ها٬ دوباره قدرت را به دست گیرد٬ که به نظر من در موضوع هسته‌ای این عملکرد حتی در تقابل با سیاست‌های مقام معظم رهبری است.

وی گفت: همواره جریانی در صداوسیما حضور دارد، که به خواسته‌های مردم بی‌تفاوت بوده‌اند که با یک سویه عمل کردن تنها نظر خاص گروهی را پوشش داده‌اند.

فاضل میبدی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه ملی همواره باید منافع ملی را مد نظر داشته باشد و  همه جریان‌ها و تفکرهای سیاسی در برنامه‌های آن وجود داشته باشد و نباید باعث شود صدای گروهی نسبت به گروه دیگر بلند تر شود و با این رویکرد در جایگاه ملی خود عمل کند.

کد خبر : ۲۸۱۳۱۴