خبرگزاری کار ایران

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

صداوسیما با ایجاد دو دستگی پشتوانه مذاکره‌کنندگان را از بین نبرد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: صداوسیما رفتاری در پیش بگیرد که به ایجاد دودستگی نینجامد چراکه پشتوانه مردمی مذاکره‌کنندگان را از بین خواهد رفت.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره عملکرد رسانه ملی در آستانه نزدیک شدن به توافق نهایی هسته‌ای گفت: همه باید با توجه به نقشه راهی که رهبری برای مذاکرات هسته‌ای ترسیم کرده‌اند، حرکت و آن را دنبال کنند، زیرا تیم مذاکره کنند که در خط مقدم جبهه دپیلماسی قرار دارد٬ به پیشتوانه قوی ملت ایران که نشات گرفته از وحدت و انسجام ملی باشد٬ نیاز دارند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: همه رسانه‌ها باید به روشنگری و ارائه اطلاعات لازم به مردم بپردازند تا فضای غبارآلودی نسبت به جزئیات این مسئله مهم ملی شکل نگیرد. ضمن اینکه نباید اقدام‌ها طوری باشد که در جامعه نوعی دودستگی هسته‌ای ایجاد شود و جامعه به دو قطب موافق و مخالف این موضوع ملی تبدیل گردد.

دبیر کل حزب سبز اضافه کرد: تبدیل شدن شهروندان به موافقان و مخالفان٬ یک مسئله مهم ملی است که در نهایت به ضرر منافع ملی و نظام جمهوری اسلامی ایران است و صداوسیما سعی کند رفتاری را در پیش بگیرد که به ایجاد دودستگی نینجامد چراکه پشتوانه مردمی مذاکره‌کنندگان را از بین خواهد رفت.

وی درباره عملکرد صدا و سیما و پخش برخی از مستندهای این رسانه در جهت فشار به تیم مذاکرده کننده هسته‌ای گفت: صدا و سیما نباید در این مسئله مهم ملی به عنوان یک جریان سیاسی خاص و منعکس کننده تفکر خاص عمل کنند٬ زیرا این موضوع یک موضوع ملی است و صدا و سیما هم رسانه‌ای است که خود را ملی می‌نامد.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: اگر رسانه ملی قصد دارد در این حوزه به اطلاع‌رسانی بپردازد٬ باید در چارچوب فراجناحی به این مسئله توجه نماید و در جایگاه خود عمل کند. برنامه‌ها و مستندهای آن باید در چارچوب گفت‌وگو و مناظره‌هایی باشد که طرفین بتوانند در جهت روشنگری مردم به تببین موضع خود بپردازند و ابهام‌ها رفع گردد.

این عضو جبهه ایستادگی گفت: ایجاد فضایی که باعث شود مردم به عنوان مخالف و موافق به خیابان کشیده شوند٬ در نهایت به ضرر نظام و منافع ملی کشور است.

کنعانی مقدم بیان کرد: باید همه بدانند یکی از دستاوردهای مهم مذاکرات تا به امروز این بوده که همه مسئولان  از رهبری تبعیت و در راه رهبری حرکت کرده‌اند و نباید با برخی اقدامات باعث شویم انسجام ملی از بین برود.

 وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما صدا و سیما در راستای انسجام ملی مسئله هسته‌ای چگونه عمل کرده٬ گفت: صدا وسیما تا به امروز مناظره‌های تلویزیونی و برنامه‌های تحلیلی را پیرامون این موضوع برگزار کرده٬ اما مسئله‌ای که باید به آن توجه شود٬ این است که صدا و سیما نباید به عنوان رسانه ملی با پخش برخی برنامه‌ها و مستندها در این موضوع ملی٬ به نتیجه‌گیری دلخواه خود بپردازد.

کنعانی مقدم با بیان این که نتیجه گیری  و قضاوت نهایی در این مسئله باید به عهده مردم باشد٬ خاطرنشان کرد: مردم تا به امروز ثابت کرده‌اند که به مسئولان خود که در خط مقدم دیپلماسی قرار دارند٬ اعتماد دارند. بنابراین صدا و سیما نباید در مقام قضاوت قرار بگیرد.

کد خبر : ۲۸۱۰۰۸