خبرگزاری کار ایران

رییسی در همایش سراسری فرمانداران:

تخلفات انتخاباتی خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد

دادستان کل کشور گفت: اگر در محور قانون حرکت کنیم، باید بدانیم قانون یک افق است که همه بر روی آن توافق دارند و برای نزدیک شدن به عدالت باید به قانون عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در همایش سراسری فرمانداران که امروز صبح در وزارت کشور برگزار شد، گفت: در کشور ما انتخابات است که همه چیز را رقم می‌زند و اساس نظر مردم است. در این مسیر باید به هر حال قانون را محور قرار دهیم و در مسیر قانون حرکت کنیم.

وی ادامه داد: اگر در محور قانون حرکت کنیم، باید بدانیم قانون یک افق است که همه بر روی آن توافق دارند و برای نزدیک شدن به عدالت باید به قانون عمل کنیم.

دادستان کل کشور بیان کرد: عمل به قانون ضعیف حتی بهتر از بی‌قانونی است و همه باید به آن تاکید داشته باشند که دور از سلایق فردی در مسیر قانون باشیم و در اجرا و عمل نقش قانون را در انتخابات مشخص کنیم.

سید ابراهیم رئیسی خاطرنشان کرد: نکته دومی که باید در مسیر انتخابات به آن توجه کرد اخلاق‌مداری است زیرا در یک شهر و یک وطن مبنای اساسی ما آن است که اخلاق رعایت شود و همه به آن توجه کنند و یکی از شاخص‌های مبنایی ما اخلاق‌مداری باشد که همه از کاندیداها و مجریان باید این موضوع بسیار مهم را مورد توجه قرار دهند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: در گذشته ما دو انتخابات داشتیم؛ یکی انتخابات سال 88 که کام همه مردم و مسئولین تلخ شد و دیگری انتخابات سال 92 که با رعایت قانون و اخلاق کام همه شیرین شد. ما باید انتخابات سالم و پرشور داشته باشیم و این یکی از اصول ما است.

وی گفت: با رعایت قانون و اخلاق انتخابات باید به جلوه ای از امنیت ملی ما و جلوه ای از حضور مردم تبدیل شود؛ زیرا که مهمترین مولفه قدرت و امنیت ملی ما در کشور حضور پرمعنای مردم در صحنه است و هر چه این حضور با شکوه‌تر باشد، جلوه امنیت ما انسجام بیشتری پیدا می‌کند.

رئیسی افزود: بنابراین شما مسئول این هستید که باید زمینه حضور مردم را فراهم و امنیت ملی را ایجاد کنید و با این حضور وحدت را تضمین و مسیر را برای مسئولین هموار کنید.

دادستان کل کشور گفت: دستگاه قضایی نیز در این راستا وظایفی دارد که بیشترین وظیفه آن پیشگیرانه است انشاله که همه در مدار قانون رفتار می‌کنند و هیچ گزارشی به این دستگاه ارائه نمی‌شود.

وی گفت: دادستان‌های شهرستان‌ها در ستادهای انتخاباتی برای کمک و مساعدت و نقش پیشگیرانه خود حضور دارند و اگر تخلفی واقع شود آن را گزارش می‌کنند.

رئیسی تاکید کرد: رسیدگی به این گونه تخلفات به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت انجام می‌شود تا تضمینی برای قانون‌مداری باشد.

وی گفت:  امیدوارم ان‌شاءالله انتخابات باشکوه و بزرگی با حضور حداکثری و معنادار مردم انجام شود و همکاری بین بخش‌های اجرایی که مورد اعتماد نظام هستند، بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر : ۲۸۰۵۵۲