خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت؛

آغاز به فعالیت کمپین آری به تولید ملی در فارس

کمپین آری به تولید ملی با صدور بیانیه‌ای فعالیت خود را در استان فارس آغاز کرد.

به گزارش ایلنا٬ متن بیانیه «کمپین آری به تولید ملی» به شرح زیر است:

سرزمین پهناور ایران با دارا بودن  منابع انسانی و طبیعی فراوان و همچنین برخورداری از ظرفیت‌های ارزشمند داخلی می‌تواند و باید جایگاهی دیگرگونه در دنیای اقتصادی کنونی و عرصه تجارت بین‌المللی داشته باشد.

تحقق این مهم به عللی چند از قبیل عدم خود باوری نیروی انسانی، برنامه‌ها و سیاست‌های غیر شفاف و نادرست اقتصادی ، هضم در فرهنگ مصرفی غرب و نگاه به کالای ارزان قیمت شرق تاکنون دور از دسترس مانده و مسیر توسعه اقتصادی در راه پیشرفت همه جانبه و بدنبال آن رهایی جامعه از معضلات بیکاری و تورم تازنده و همچنین رسیدن به اهداف سند چشم انداز بیست ساله را با چالش های جدی رو به رو کرده است.

در این میان اما شعار «آری به تولید ملی» صحبتی کلیدی و راهگشاست؛ شعاری که در ابتدای امر تحققش سخت و دست نایافتنی به نظر می رسد٬ اما ممکن است. حمایت از تولید داخلی آنچنان که نخبگان اقتصاد و سیاست گفته‌اند گذرگاه شکوفایی در عرصه‌های گوناگون خواهد بود چرا که نتیجه این حرکت افزایش تولید، ارتقای کیفیت و کاهش قیمت کالای ایرانی خواهد بود و این امر خود منجر به کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال و افزایش درآمد سرانه ملی می‌شود و امکان ورود به دروازه‌های تجارت بین الملل را در فضای تجارت امروز میسر می‌سازد .

جمعیت «آری به تولید ملی» بر آن‌است تا با بسط و تفهیم این نکته که توسعه اقتصادی از مسیر فرهنگ گذر می‌کند، جامعه را به افزایش تولید ملی، خرید کالای مرغوب ایرانی و تغییر فرهنگ مصرف دعوت و ترغیب کند.

اکنون در سایه دولت تدبیر و امید، جمعیت فعال «آری به تولید ملی» استان فارس از همه سازمان‌های مردم نهاد، اصناف، متولیان امر فرهنگ، صاحبان صنایع و مردم فرهیخته استان یاری می‌جوید تا همت و عزم والای خویش را مصروف این کار سترگ کرده و همگام در مسیری شویم که شکوه و غرور ملی را بدنبال خواهد داشت.

کد خبر : ۲۸۰۵۲۰