خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در کویت:

ایجاد منطقه حائل و پرواز ممنوع در سوریه تکرار خطاهای قبلی است

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه، با بیان اینکه مشکل سوریه صرفاً راهکار سیاسی دارد، گفت: سخن از ایجاد منطقه حائل و پرواز ممنوع، تکرار خطاهای قبلی است.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در کویت، با اشاره به بحران سوریه و با تأکید بر اینکه مشکل سوریه صرفاً راهکار سیاسی دارد، اظهار داشت: سخن از ایجاد منطقه حائل و پرواز ممنوع، تکرار خطاهای قبلی است؛ بدون تردید، این افکار کمکی به امنیت و ثبات منطقه نمی‌کند.

وی افزود: برای تحقق راه حل سیاسی در سوریه، کنترل مرزهای همسایگان سوریه و عدم اجازه تردد تروریست‌ها، یک ضرورت است.

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه تصریح کرد: اگر خطای استفاده ابزاری از تروریسم در منطقه از جمله در سوریه، یمن و عراق با فوریت متوقف نشود، اقدام بعدی تروریست‌ها علیه حامیان امروز خود، امنیت و ثبات منطقه ما را بیش از پیش متاثر خواهد ساخت.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به تداوم حملات علیه مردم یمن افزود: حمله کشوری عرب علیه یک کشور عرب و حمله کشوری اسلامی علیه مردم بی‌دفاع یک کشور اسلامی دارای تاریخ، تمدن و فرهنگ اسلامی منطقه، اتخاذ یک رویکرد خطای دیگر در منطقه است.

وی تأکید کرد: باید اجازه داد که سازمان ملل با تمرکز بر راه حل سیاسی و توجه به ضرورت توقف فاجعه انسانی در یمن، آینده سیاسی یمن را به دست مردم این کشور و با مشارکت همه گروههای یمنی و از طریق تکمیل روند سیاسی با روش‌های شناخته شده دموکراتیک محقق سازد.

کد خبر : ۲۸۰۲۰۸