خبرگزاری کار ایران

پور مختار در گفت‌و‌گو با ایلنا:

منتظر حکم دادگستری برای انتشار اسامی ۱۷۰ نماینده هستیم

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: باید با قانونگذاری درست و شفاف‌سازی هزینه‌کرد کاندیداها مرتفع شود و در مورد هزینه‌هایی که کاندیداها برای انتخابات دارند باید تعیین تکلیف شود.

پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، ضمن هشدار در مورد ورود پول‌های سرگردان و ناپاک به عرصه‌های مختلف از جمله عرصه انتخابات تصریح کرد: این مورد باید با قانونگذاری درست و شفاف‌سازی هزینه‌کرد کاندیدا‌ها مرتفع شود و در مورد هزینه‌هایی که کاندیدا‌ها برای انتخابات دارند باید تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید بر اینکه قانون احزاب می‌تواند به شفاف‌سازی هزینه‌کرد انتخاباتی نمایندگان مجلس کمک کند، گفت: ما نیز هم‌اکنون در این قانون قرار است با کمک‌هایی در قالب یارانه و نظایر آن٬ به احزاب به شفاف‌سازی هزینه‌کرد کاندیدا‌ها کمک شود و احزاب بر این مبنا می‌توانند از کاندیدهای خود حمایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعلاً در مجلس مرجعی برای رسیدگی به هزینه‌کرد انتخاباتی کاندیدا‌ها وجود ندارد٬ افزود: باید برای این موضوع سازوکاری مناسب تعریف شود تا در انتخابات آینده این نقیصه برطرف شود.

وی همچنین در مورد استعلام کمیسیون اصل ۹۰ در مورد لیست ۱۷۰ نماینده‌ای که از محمدرضا رحیمی پول گرفته‌اند٬ افزود: متاسفانه تاکنون دادگستری تهران پاسخ استعلام را به ما نفرستاده و ما در این زمینه توقع داریم دادگستری به تکلیف خود عمل کند و اگر لیست و اطلاعتی در این زمینه وجود دارد آن را به ما اطلاع دهد و اگر چنین چیزی وجود ندارد آن را به ما اعلام کند.

کد خبر : ۲۷۹۸۱۷