خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان: سیاست دولت نگاه راهبردی به آفریقاست

در آستانه روز آفریقا، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با تبریک این روز مهم که یادآور استقلال ملی و جهانی قاره آفریقا از سلطه کشورهای استعمارگر است گفت: جمهوری اسلامی ایران روابط با قاره آفریقا را راهبردی و حائز اهمیت می‌داند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره توسعه و تحکیم روابط دوستانه و مبتنی بر همکاری با آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی دانسته و دولت یازدهم نیز با نگاه به مشترکات فرهنگی ایران و آفریقا و نقش مهم آفریقا در مناسبات دو جانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی «سیاست نگاه راهبردی به آفریقا» را مورد توجه قرار داده است.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با تاکید بر حضور دیپلماتیک، اقتصادی، فرهنگی و انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران در آفریقا، از همه فعالان عرصه‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی و فرهنگی کشور دعوت کرد که موضوع " نگاه به آفریقا " را به عنوان یک فرصت مهم مورد توجه قرار دهند.

امیرعبداللهیان با اشاره به روابط ممتاز تهران و اتحادیه آفریقا، همکاری جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف منطقه‌یی و بین‌المللی با قاره آفریقا را رو به رشد خواند.

او افزود: تروریسم و افراط‌گرایی نگرانی مشترک قاره آفریقا و همه مناطق جهان است که این مهم ضرورت همکاری‌های مشترک را در مبارزه با تروریسم اجتناب‌ناپذیر کرده است.

کد خبر : ۲۷۹۳۴۰