خبرگزاری کار ایران

امیر شاه‌صفی:

نیروی هوایی در آزادسازی خرمشهر 130 سورتی پرواز بمباران انجام داد

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در عملیات بیت المقدس که 26 روز به طول انجامید نیروی هوایی 130 سورتی پرواز بمباران انجام داد.

به گزارش ایلنا، امیر خلبان حسن شاه‌حسن صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش صبح امروز یکشنبه در مراسم صبحگاه عمومی ستاد این نیرو که بمناسبت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، گفت: نیروی هوایی ارتش با انجام بیش از 152 سورتی پرواز بمباران، شناسایی و عکس برداری حضور اثرگذار و پر رنگی در آزادسازی خرمشهر ایفا کرده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در این مراسم ضمن تبریک ولادت امام سجاد(ع) و سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: دشمن بعثی در پی تعبیر رویای قادسیه که میخواست یک هفته ای تهران را اشغال کند، با استفاده از یک غافلگیری توانست تا جایی پیشروی کرده و خرمشهر را تصرف کند.

وی افزود: آزادسازی خرمشهر قائم به یک شخص یا یک فرمانده نیست بلکه به تعبیر امام بزرگوار، خرمشهر را خدا آزاد کرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: از آنجاییکه خرمشهر حدود 19 ماه در تصرف رژیم بعث بود، دشمن موانع فیزیکی و استحکاماتی برای محافظت از خود دایر کرده بود که نیروی هوایی با انجام 22 سورتی پرواز شناسایی و عکس برداری توانست این موانع را برای تهیه  نقشه عملیات زمینی به طراحان عملیات بیت المقدس ارائه کند.

وی افزود: در عملیات بیت المقدس که 26 روز به طول انجامید نیروی هوایی 130 سورتی پرواز بمباران انجام داد و در نهایت در 17 شهریور با منهدم کردن پل اروند که پل مواصلاتی عراق بود و کلیه تدارکات رژیم بعث از آن طریق وارد خرمشهر می شد، نقش خود را تکمیل کرد.

شاه صفی تصریح کرد: این نیروی الهی 10 هزار رزمنده را در کوتاهترین زمان ممکن از طریق ترابری سنگین جابجا کرد که فقط 6 هزار نفر آنها از مشهد به امیدیه منتقل شدند، همچنین 10 هزار و پانصد مجروح از معراج شهدا و دزفول جابجا شد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ نیرویی در آغازین روز 8 سال دفاع مقدس استحکام نیروی هوایی را نداشت، همانطور که کارکنان این نیرو در 19 بهمن 59 با بیعت تاریخی خود موجب تسریع روند پیروزی انقلاب شدند، در سه ماه نخست جنگ نیز که مختص نیروی هوایی است با ایثار و فداکاری و خلق حماسه های بزرگ، جلوی پیشروی دشمن را سد کرده و مانع از تعبیر رویای دشمنان نظام شد.

شاه‌صفی افزود: ما در طول 8 سال دفاع مقدس جاهای زیادی را از دست دشمن پس گرفتیم ولی آزادسازی خرمشهر پیشانی غیرت و ایثار ما بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز مهمترین تهدید ما همان شبیخون و ناتوی فرهنگی است، دشمن با تجربه‌ای که از 8 سال دفاع مقدس دارد در یافته که جنگ سخت با ایران مقرون به صرفه نیست و رو به جنگ نرم آورده و جبهه را به داخل خانه‌ها کشیده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ضمن تاکید بر هوشیاری کامل کارکنان و خانواده‌ها در استفاده از شبکه‌های مجازی، تصریح کرد: اگر مراقبت نکنیم، کیان خانواده‌هایمان در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: ما به دنبال ایجاد و حفظ امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و امنیت نظام بر هر امنیت دیگری ارجحیت دارد.

در این مراسم از 3 تن از پیشکسوتان نیروی هوایی ارتش که در عملیات بیت المقدس حضور داشتند، تجلیل شد.

کد خبر : ۲۷۹۲۲۸